søndag 23. januar 2011

Fuerteventura dag 14 av 15 – ferie til siste minutt

Jeg har nå lest meg helt ferdig på bruksanvisninga til Canon EOS 7D, men har altså ikke brukt det til annet enn noen testbilder av blomster. Alle andre bilder fra Fuerteventura er tatt med et enkelt kompaktkamera (Fuji Finepix Z).

I morgen er det hjemreise, men her oppfører vi oss som om det er en evighet til. Her skal feriedagene utnyttes ”til siste minutt”. Madammen hadde det moro hele formiddagen med å minne om sprella mine i går kveld… jeg var visst en mildt sagt munter herremann på byen – men alle detaljene husker jeg ikke selv.

Det var av opplagte årsaker uaktuelt med en tidlig sykkeltur i dag; det svinger jaggu nok i vinden om ikke egen bris skal gjøre det enda verre å balansere tohjulingen. Derimot ble det en to-timers tur på ettermiddagen langs vaskebrettgrusveien på nordkysten av Fuerteventura, som ble avsluttet i skumring og regnvær.

Etter en dag med halvskyet vær brygget det opp til litt mer ruskevær mot kvelden. Her har jeg en time tilbake til hotellet, og det rakk jeg ikke før jeg ble innhentet av regnet.

Litt senere på kvelden kom det et voldsomt skybrudd som varte 15-20 minutter. Det var så vidt drosja vår kom fram til sentrum en stund etter skybruddet, det var fullstendig oversvømmelse over alt – 15-20 cm vann i gatene der det var flatt. Ferien siste middag ble på nok en kinarestaurant, nå med en 6-retters som nesten tok knekken på magepossan min. I dag med bare en enkelt øl til maten.

Selv lenge etter skybruddet nyttet det ikke å krysse gatene i vanlige sko…

Ingen kommentarer: