lørdag 8. januar 2011

Fitness for Gammel'n

Siste tilvekst i treningsrommet er en fitnessmatte og fitnessball. Besøket hos Fysioterapeut Lars Hefte på NIMI i går endte opp med en todelt plan for å bekjempe magesmertene mine.

1: Nye øvelser for å stabilisere ryggen og magemusklene (og for å motvirke bekkenplager) - med og uten bruk av fitnessball.

2: Dersom regelmessig, gjerne daglig, utførelse av de fire øvelsene ikke gir merkbar framgang den neste måneden, vil vi avklare med Torgalsen (opptatt med håndballherrene i VM noen uker nå) om det kan være aktuelt å prøve med en kortisonsprøyte, Voltarenkur eller lignende.

Nei, jeg er ikke på bildet, men øvelsen er en av de fire på lista mi.

Variert trening
Ellers er det jo variert trening om dagen: 30 min fitness, 30 min løp på mølla og 30 min sykkel i går. 1 time på ski, 1 time snømåling, 30 min fitness og 1 time sykkel i dag. Både i går og i dag ble det altså 30 minutter med de nye øvelsene. Magen/bennenområdet er vondere, det tar jeg som et godt tegn - at jeg provoserer smertepunktet.

Det snødde på dagens skitur, men selv om det var løst var det god glid i sporene på jordene hjemme i Fenstad. Nå blir det to uker på stranda i Fuerteventura i stedet for snøen i Fenstad.. et greit bytte.

6 kommentarer:

quies sa...

Fitnessmatte fikk jeg til jul. Mye bedre å ligge på enn det gamle liggeunderlaget. Håper virkelig disse nye øvelsene vil være med å bekjempe magesmertene. Jeg må vente til mandag før jeg får svar på MR undersøkelsen.

Ha en fin ferietur til Fuerteventura. Høres deilig ut med litt sol og varme.

Ha en fortsatt god helg!

Gammel'n sa...

Takk Stifinneren

Sol og varme er fint for en gammel mann :-)
Skal også prøve å trene mye, drikke lite alkohol og slanke meg noen kilo der nede. Tre ting som kan bli i vanskeligste laget.

Adelheid sa...

Kjedelig med så mange plager, Olav! Håper 2011 blir bedre enn året som gikk på løpsfronten. Godt nytt år og god tur til Syden! :)

Gammel'n sa...

Hei SuperAdel

Det blir fint i syden, selv om det ikke er noen treningssamling, slik du snart skal ut på. Så på bloggen din at det nærmer seg samling med Rune Larson & Co.

Jeg skriver mye om hæl- og mageplagene mine på bloggen, men det jeg mest prøver å formidle er at det likevel er mulig å trene mye - og alternativt. Det er lett å være positiv selv om man ikke får gjort det man har mest lyst til - verre hadde det kanskje vært om jeg ikke kunne trent noe som helst (?).

Jeg håper vi møtes på en eller annen langtur i løpet av 2011.

Anne-Brit sa...

God tur, Olav. Du viser virkelig at det går an å trene selv om man har en del plager både her og der! Opplegget ditt i ferien høres ut som nyttårsforsetter som pleier å bli brutt....

Gammel'n sa...

Fydda, Anne-Brit
Tror du ikke på ferieforsettet mitt?? Jeg har i alle fall leid meg sykkel for to uker og starter opp i morra tidlig. Har også sjekket Fitness-senteret her på hotellet.Satser på 2 timer første dagen, inkl. litt jogging.