søndag 9. januar 2011

10 timer til avreise


Da logger jeg straks av her hjemme, og logger meg på igjen om sånn ca 15 timer. Da sitter jeg på en terrasse i Corralejo, Fuerteventura og koser meg med en kald øl og slikker sol. Har planlagt årets første treningsfrie dag til ankomstdagen på ferieøya, men de neste 14 dagene planlegger jeg å summere opp sånn ca 30 treningstimer - det aller meste på sykkel.

Årets første 9 dager ble det 14 timer trening; 5 km løp, 22 km ski, 232 km sykkel og 6 styrkeøkter.

Værmeldinga for de neste 10 dagene er veldig bra, 21-23 varmegrader og også lune varme kvelder, og masse sol. Jeg har ikke med langermet treningstøy, ikke lange tights, ikke lue, ikke vanter... likevel 18.7 kilo i den store rullebagen.

Noe av det første jeg skal gjøre der nede er å oppsøke "Bike Hire" og leie meg en grei treningssykkel og tilhørende utstyr. Tror nok madammen lar meg slippe unna på en daglig tur på sykkel'n i tillegg til en halvtimes løp på stranda. Trimrommet vil nok også bli brukt til "mageøvelsene" mine og kanskje litt annen styrketrening.


Atlantis Resort er et stort leilighetshotell med kort vei til stranda, gangavstand til sentrum av Corralejo og nær terrenget hvor det er mange fine sykkelveier.


Fra hotellets trimrom... aktuelt for styrketrening, neppe mølleløping. Det lille jeg skal løpe velger jeg nok å løpe på stranda med Fivefinger-skoa.


En titt ut av vinduet i dag morges; Ingen bil? ...eller er den kanskje under snøhaugen? Joda, bilen er der rett utafor vinduet, så noe av det siste jeg måtte gjøre før avreise var å måke snø en drøy time.

1 kommentar:

Henrik Kvisgaard sa...

godt nytt år og goooooooood tur!