tirsdag 19. oktober 2010

Norges dyreste sykkelvei utenfor kontorvinduet

Bildet er fra DN.aktiv's sak om sykkelveien, Foto: Maria Klint

I dag var statsministeren på besøk utenfor kontorvinduet på Lysaker. Det var klart for åpning av det som beskrives som norges dyreste sykkelvei. Det siste avstedkommer mange spenstige kommentarer i etterkant av artikkelen på dn.aktiv http://www.dn.no/dnaktiv/article1999699.ece
Det er flott med nye sykkelveier, men dette monner jo ikke så mye i den store sammenhengen selv om det er en fin strekning som ble åpnet over Lysakerlokket i dag.

Den som har skrevet saken på dn.aktiv er forresten Maria Klint. Maria, som så sent som i går telefonintervjuet meg med utgangspunkt i denne bloggen. Hun var nok ikke klar over at jeg befant meg bare et kulestøt unna sykkelveien... da kunne hun lagt turen innom meg på kontoret. Det skal bli spennende å se hva hun legger ut om Gammel'n på dn.aktiv.

Mens jeg venter dukker jeg ned i kjeller'n og sykler litt på trimsykkelen... inspirert av statsministeren på sykkel, og urealistisk drømmende om sykkelveier også her på landet hvor jeg bor (og sykler).

Ingen kommentarer: