onsdag 13. mars 2013

Berlin Marathon - årets 7.utfordring

Jacques Guers, President, Xerox Europe, is running the Berlin Marathon and would like a team of Xerox runners to join him...

For noen dager siden fikk jeg bekreftet at jeg er en av 100 Xerox'ere som får bli med på en felles maratonweekend i regi av Xerox Europa. Mine andre norske kolleger som søkte var ikke like heldige. Mandagen etter er jeg Xeroxpensjonist - men Berlin Marathon's 40-årsjubileum rekker jeg altså. Tidligere har jeg bare løpt i London og Stockholm i tillegg til norske maratonløp, så dette blir en flott opplevelse.

Dermed har jeg 7 løp på årets konkurransekalender; 6 terrengultra og 1 maratonløp. Tiden fram til VUC 26.mai vil jeg trenge for å komme i konkurranseform - og det betyr ikke mer enn at jeg skal være i bra nok shape til at jeg helt sikkert kan fullføre disse konkurransene.

Gårsdagens 23 km i Oslogatene var årets første langtur til fots, og bekkenplagene dagen derpå er ikke verre i dag enn dagen etter den kortere Bislettøkta i forrige uke. På samme tid i fjor hadde jeg ennå ikke løpt ett skritt - første løpsøkt var i Tyrkia 20.mars, så jeg er bedre i rute i år.

Her er den foreløpige og optimistiske løpskalenderen min:

26.05. Vestfold Ultra Challenge 52 km terreng
08.06. UltraBirken 58 km fjell-/veg
15.06.  Marka 24, 100 km+ punktorientering
03.08.  Kristins Runde 82 km veg-/terreng
24.08. Styrkeprøven Rett Vest 50 km fjell
07.09. Telemarks Tøffaste 81 km fjell
29.09.  Berlin Marathon 42,2 km gate


VUC og UltraBirken har jeg "god kontroll" på. De løp jeg i fjor og vet hva som skal til. Marka24, som for første gang ikke kolliderer med Kristins Runde, kan bli en verre nøtt. Der skal jeg løpe i par med Gunnar - og da spørs det rett og slett om jeg holder ut i 24 timer...(?). Senere på sommeren har jeg nok en gang lyst til å være med på Kristins Runde, mest for å kunne fullføre trippelen "Norwegian Ultra trail Tour" der VUC og TT er de andre løpene. Styrkeprøven Rett Vest er det korteste av ultraløpene - men det er veldig kupert og kan bli mer enn tøft nok. Til slutt av ultraløpene kommer det som kanskje blir årets høydepunkt; klubbturen til Telemarks Tøffaste der jeg skal få mer enn nok med å klare maksimaltiden i den lengste løypa. Også Berlinhelgen hadde jeg planlagt et ultraløp, 50 km i Nordmarka Ultra Challenge, men det utgår på grunn av Berlinturen.

Hvis helsa er sånn noenlunde grei løper jeg nok også en del kortere hurtigere terreng- og orienteringsløp... men ikke noe de neste 4-5 ukene.

Ingen kommentarer: