onsdag 29. mai 2013

VUC er historie, 10 dager til UltraBirken

FRA ULTRABIRKEN 2012
 
Vestfold Ultra Challenge 2013 er historie - nå er det tid for å se framover. Om 10 dager står jeg på startstreken i UltraBirkens 57 kilometer sammen med over 100 andre langtravere. Påmeldingslista teller i øyeblikket 106 løpere, 12 av dem fra klubben. Etter et nytt "krampeeventyr" i VUC er jeg spent på om jeg kan unngå det samme om 10 dager, forrige løp med krampeproblemer var jo nettopp UltraBirken 2012.

Jeg vet hva som skal til for å redusere risken for krampeproblemer, men om det holder til å slippe helt unna er nok ikke sikkert. Det vet jeg neste helg... og uansett er nok tankene mer på det som skjer helgen etter; Marka24!

To hviledager etter VUC holdt i massevis - jeg fikk jo hvilt lenge underveis i det løpet. I dag ble det en time rolig løping i Tesiåsen her ved Vormsund - og bortsett fra stållegger de første 10 minuttene virket bena klar for noen langturer om 2, 4 og 6 dager.

Fra dagens treningstur:
Nærterrenget mitt, Tesiåsen på sommerføre er så langt en skuffelse. Det er mer myrlendt og gjørmete enn jeg trodde, og skogsmaskiner har herjet fælt med terrenget. Det blir nok ikke så mye løping der som jeg trodde.
 
Bedre blir det ikke når den nye motorveien skal følge hele åsen i lengderetning om få år... da blir løpemulighetene der ytterligere begrenset. Staken på bildet markerer en ytterkant av aktuell trasé.

Ingen kommentarer: