mandag 13. mai 2013

Jogger videre... og grubler på XREID!

Jeg var litt spent på dagens "langtur" etter at bena ble tidlig tunge på lørdagens langtur... men det var ingen grunn til bekymring - alt målt ut fra nåværende forutsetninger. De planlagte 2-timersturene på sykkel annenhver dag, mellom løpelangturene, har jeg kortet ned til en time fra og med i går.

Løpetesten bedre enn fotballkampen
Også dagens løpetur ble kortet inn en halvtime så jeg skulle rekke hjem til Ålesund-LSK på TV... en kamp jeg dessverre rakk å se på, med tidenes verste LSK-tap. Da var det godt at løpeturen ble en opptur. Seks runder på 2,2 km i den lokale terrengrunden min der hver runde gikk fortere enn den forrige og jeg uanstrengt løp siste runden på 5:25/km. Det var ganske gjørmete etter dagens regnvær... (ikke så tørt som på bildet fra forrige mandag) så jeg var godt fornøyd med farten - og aller mest fordi jeg nå føler meg klar for en ny 4-5 timers tur om 2 dager.

XREID eller...
Det er bare 13 dager til Vestfold Ultra Challenge, og ganske kort også til UltraBirken og Marka24, men det jeg grublet mest på mens jeg løp i dag var nykomlingen XREID. 150 km over Hardangervidda med start på Dyranut og målgang på Gaustatoppen, der 50 løpere får starte i årets prøveløp.
http://www.xreid.com/
Jeg har så VELDIG lyst til å bli med - og tror jeg sender påmelding/request i morgen. Så får jeg heller ta en ny status på skrotten etter Marka 24; ...om jeg tror XREID er gjennomførbart. Deltagerlista fylles opp, så jeg må bare bestemme meg nå.... Alternativene mine til sommerutfordring er Meråker Mountain Challenge 29.6. (litt kort tid etter Marka24 eller Hornindal Rundt 6.7.

Norwegian Ultra Tour 2013
Medaljen (spinner) til høyre skal jeg i alle fall sikre meg, jeg som har hundrevis av medaljer i en skuff. Det er medaljen som tildeles alle som fullfører en av distansene i de tre terrengultraløpene Vestfold Ultra Challenge, Kristins Runde og Telemarks Tøffaste. For meg blir det 52 +81 +81 km i disse løpene. Den største utfordringen kan bli KR, siden jeg der må ha hjelp til merking og arrangement som jeg ellers ville tatt meg av selv. Det er 3.august... det får jeg finne ut av senere.

Ingen kommentarer: