onsdag 30. september 2009

1.864 dager siden sist....

I går kveld tok jeg fram rulleskia med den største selvfølge og staket en kort tur... For å spare den vonde høyre hælen min kan jeg ikke løpe hver dag. Det ble en kort tur på 5.5 km (25 minutter) på gangveier her i Fenstad - og underveis tenkte jeg at det måtte være minst to år siden sist jeg hadde brukt rulleskia.

Disse rulleskøytene og stavene kjøte jeg av en jobbkollega for ca. 15 år siden...de funker greit fortsatt.

En rask konfrontasjon med treningsloggen min viste imidlertid at det var over 5 år siden, nærmere bestemt 1.864 dager siden sist jeg staket på asfalten! Det blir nok ikke like lenge til neste tur... det er egentlig morsomt å gå på rulleski, og når jeg bruker (brukte) dem er det bare staking som gjelder.

Jeg kan ikke skryte av å være sterk i armer og/eller overkropp, så kanskje jeg prøver rulleskøytene på neste tur - det bør gå lettere med staver til hjelp. Når jeg brukte rulleskøytene sist?... kanskje 10 år siden, men aldri som trening - bare til rekreasjon.

Ingen kommentarer: