torsdag 14. juli 2011

Ribbein til besvær

Fra tid til annen har jeg - som de fleste andre - pådratt meg ribbensbrudd eller -brist. Det har vært tryning i o-løypa, knall og fall på glattis, fall i skiløypa og inntil nå den dummeste; fall over badekarkanten etter å ha sklidd på bunnmatta.

I dag kan jeg skryte av en ny "dummeste variant" når det gjelder årsaksforhold til ribbensplager: Jeg satt ved kontorpulten og skulle ta opp et papir som hadde falt på gulvet. Det var for langt ned... armlenet på kontorstolen var i veien. Tøyde meg litt til, enda litt og så den siste millimeter'n ned til papiret på gulvet - slik at jeg fikk slagside som Titanic, og nærmest ble hengende over armlenet. Knekk!

Mest sannsynlig er det brist eller brudd, og da er det vel mer enn tvilsomt om jeg bør foreta lørdagens tandemhopp i fallskjerm. Smertene er tiltagende de første dagene hvis det er brudd eller brist, så i morra vet jeg svaret.

Kveldshimmel over Fenstad... fra dagens sykkeltur i Ålandsrunden.

FORBEREDELSER TIL CYKELVASAN
Dagens sykling gikk greit så lenge underlaget var jevnt. Men det var ikke snakk om brå bevegelser som å reise seg i sadelen, og selv den minste dump i asfalten kjente jeg i ribba!  Det bør gå greit å sykle også de neste dagene, men jeg dropper nok sekken og tar heller flere korte turer.

Det er snart på tide å starte forberedelsene til CykelVasan 13.august; det betyr mindre racer- og mer terrengsykkel. Jeg skal likevel prøve å rekke en 24-timerstur i løpet av de neste to ukene da jeg har ferie, selv om jeg midtveis i perioden skal fem dager sammen med madammen til Praha.

Ingen kommentarer: