lørdag 2. juli 2011

3 x 10 minutter jogg med Voltaren

Tirsdag denne uka var jeg hos manuellterapeuten på NIMI igjen. Godt supplert av andre leger på NIMI klør han seg fortsatt i hodet over "tilfellet Gammeln". MR-bildene er analysert opp og i mente, men de finner ikke noen indikasjoner på noe som helst. Neste skritt blir nå å isolere områder gjennom bedøvelse - for å fastslå enda mer sikkert hvor smerten sitter.

Før vi gjør det foreslo jeg å prøve ut en Voltarenkur kombinert med forsiktig tilnærming mot løping. Dersom jeg da vil være i stand til å løpe, prøver jeg så uten Voltaren igjen. Så får vi konkludere derfra...

Voltarentablettene jeg ikke trengte etter forrige operasjon på NIMI kommer nå til nytte... i et lite eksperiment.


Nå har jeg tatt to Voltarentabletter daglig - og de tre siste dagene har jeg jogget 10 min på mølla. Første dagen var magen vond nesten med det samme og også etterpå, i går var det vondt etter 6-7 minutter og ubetydelig vondt etterpå. I dag merket jeg minimalt mens jeg jogget og ikkeno' etterpå.

Interessant utvikling - og det blir spennende de neste fem dagene jeg skal ta Voltaren med litt økende joggemengde. Dersom det går bra, hvordan går det da etterpå uten Voltaren?

Trening er sykling
Treninga utfører jeg fortsatt pr sykkel. I går gjennomførte jeg for første kortintervall på racer'n, 30 minutter 30/30 - noe som ga en overraskende hyggelig fartsfølelse og mye høyere fart enn jeg hadde ventet. Det blir flere intervalløkter på racer'n etter dette.

Uvant tøff tråkking i går kjente jeg gjennom tunge ben på dagens 5-milstur i duskregnet... så jeg sparer den lengre turen til søndag. Da er det også meldt bedre vær. Interessant med syklinga er ellers at jeg blir så forbasket sulten. Det holder ikke med sportsdrikk alene på langturer slik det gjorde med løping. Nå har jeg passert 4.300 sykkelkilometer siden nyttår - det blir mye mat av slikt.

Ugress i veikanten, her fra Langset ved Minnesund.
Ikke nødvendigvis stygt.

Dagens grøftekantblomst er Rødknapp.
En av humlas absolutte favoritter.

Ingen kommentarer: