søndag 3. juli 2011

66 km sykkel og joggetur med Lilo

Nok en uke kom jeg opp i 10 treningstimer, selv om det har vært veldig travelt både på jobb og privat. Etter første halvår 2011 er ukesnittet på 9.45. Det "triste" er at nesten ikke noe er løping.

I dag hadde jeg en ganske moderat sykkeltur på 66 kilometer der snittfarten likevel ble 25 kmt.  Spesielt var det artig å sykle Hvamsvegen "berg og dal" mellom Årnes og Rånåsfoss. Etter en fotostopp glemte jeg å starte klokka igjen, så GPS'en viser ca 4 km for lite (men kartet er riktig).

Turen gikk forbi Hvam videregående skole , Hvam golfbane, Gamle Hvam museum og 2x Åpen Gård. På bildet skimter vi hovedbygningen på skolen. Det var derfor mye trafikk på disse "bakveiene" i dag.

Mon tro om KrampeGammeln ender opp som Golfspiller dersom han ikke får løpt som'n vil? Da blir i alle fall junior glad !


Du kan manøvrere og forstørre kartet i illustrasjonen ovenfor.

Ingen veldig lange bakker - og bare 415 høydemeter totalt på turen - men nok til å gi en fin variasjon.

JUSTERTE SETEHØYDEN
Etter å ha observert en artikkel om tilpasning av sykkel, forsto jeg ta jeg hadde justert setet alt for høyt. Når jeg fulgte oppskriften måtte jeg justere setet ned 3 cm, det er mye og det var litt uvant - men jeg følte at jeg fikk et bedre tråkk.

Når det gjelder moderat eller rolig treningstur på racer'n er det et "problem" at letteste gear ikke er så veldig lett. Det gjør at jeg i lange bakker, enten jeg sitter - eller trår stående, både blir sliten og får veldig høy puls. Helt rolig blir derfor ikke disse langturene... det blir litt intervallpreg når turen er kupert som i dag.

KVELDSJOGG MED LILO
Etter tre dager med 10 minutter på mølla prøvde jeg i kveld terrengløypa rundt Ellingsjøen - ca 5 km, joggende sammen med Lilo (bildet er tatt ved Tverrsjøstallen forrige lørdag).

Det jeg kjente av irritasjon på slutten var helt ubetydelig, så slik sett er framgangen de siste dagene åpenbar. Riktignok er magen irritert nå etterpå - men det er i ferd med å roe seg. Fortsetter med Voltaren og lett jogg noen dager til før jeg prøver det samme uten Voltaren.

Joda, jeg måtte ha med en grøftekantblomst i dag også. Her ser vi Prestekrager i veikanten ved Rommen Golfpark, bygdas andre golfbane - og bare en kort sykkeltur hjemmefra.

For å komme over 60 kilometer avsluttet jeg med Ålandsrunden, der jeg krysser Åa (Kampåa) to ganger. Åa har en fin miks av små stryk og speilblanke "stiller" og er en populær fiskeelv.

Ingen kommentarer: