fredag 29. april 2011

Vel overstått inngrep

Odd Arne Daljord på Hjelp24-NIMI har etter hvert fått en god kunde i KrampeGammel'n. Hæloperasjoner i juni og oktober, mage/lyskeinngrep i april.  "Du smiler fortsatt" sa Daljord når han etter en liten time var ferdig med dagens operasjon, men det var fordi jeg ennå ikke hadde trukket kredittkortet. Daljord er forresten en veldig hyggelig fyr, og vi prater mye sykling mens han jobber.


Operasjonen
Jeg klarer ikke å beskrive helt hva han gjorde, men det hele forløp omtrent slik: Av med alt tøy nedentil, opp på operasjonsbenken, litt barbering og rensing, tape fast snurrebassen, lokalbedøvelse, start skjæring, auuu, mer lokalbedøvelse, mer skjæring, diverse jobbing innover mot smertepunktet med kutting av vev og splitting av sener, pakke igjen, sy, sy, på med boxer'n, nedising, tilbud om krykker og sykemelding (nei takk og nei takk), takk for i dag, resepsjonen, x kroner fattigere.

Ingen trening før stinga fjernes 10.mai
Nå venter i første omgang halvannen uke helt uten trening fram til stinga skal fjernes 10.mai. Deretter blir det opptrening, men jeg aner foreløpig ikke så mye om progresjon og når det kan bli aktuelt å løpe igjen. Jeg løp forresten 20 minutter på mølla rett før jeg reiste til NIMI i dag, mest for å se hvordan hælen reagerte - og det virker så lovende at jeg ikke så noen grunn til å "reklamere" på de forrige operasjonene.

2 kommentarer:

Anne-Brit sa...

Nå får vi virkelig håpe at det er slutt på plagene dine, Olav!

Gammel'n sa...

Det er jo ikke så mye plager, men derimot savnet av å kunne løpe.
Operasjonen denne gangen er en sånn enten/eller sak.... Er veldig spent på første løpetur om 2-3 uker.
Dersom det går bra vil jeg løpe en hel del karuselløp i stedet for ultraløp en tid framover - så da kan vi jo konkurrere med hverandre.