søndag 3. april 2011

Hektiske dager med lite trening

Kveldsstemning i Alicante med hotellet til høyre og Castello de Santa Bárbara (166 moh) i bakgrunnen. Det ble ingen "trening" i Alicante, men jeg var da på to turer Bárbara.

Det er ni dager siden sist jeg skrev på bloggen... når skjedde det sist? Det har vært travle dager; først fire dager i Alicante med jobbarrangement og tett program (type sosial). Deretter jobbing sent og tidlig for å ta igjen etterslepet - det inkluderte mer enn 12 timer jobb både  i går og i dag !!

Det treningsmessige er heller ikke noe å skryte av. I Alicante ble det nixs trening utover noen timer gåing. Litt frustrert over manglende framgang mtp mageplagene har jeg også slurvet med intervaller og styrketrening - slik at treninga har vært halvhard på sykkel i jevn fart - og litt for korte økter hele tiden. Til sammen har jeg skrapt sammen 15,5 time på de siste to ukene.

Men altså, all trening er bedre enn ingen trening. Jeg må uansett være kreativ de neste 4 ukene dersom jeg skal holde ukesnittet på 10 timer. Jeg skal på tre dagers tur med barnebarna i alpinbakkene i Trysil i begynnelsen av påsken (er alpint trening?) og deretter 8 dager med madammen i Tyrkia (inkludert to hotellbytter).

Om to dager skal jeg til NIMI for å få en ny vurdering på magesmertene... jeg er vel ikke alt for optimist med tanke på hva som kommer ut av det, og har innstilt meg på en sykkelsommer. Så snart det blir varmere i været - og de verste sprekkene i veiene er asfaltert (?) - blir det kjekt å sykle ute igjen. Da får jeg planlegge noen ultrastunt på sykkel....

BILDEMINNER FRA ALICANTE
Nedenfor har jeg lastet opp noen bildeminner fra Alicanteturen. Jeg tok over 1000 bilder hvorav jeg redigerte og tekstet 240 av dem. Det ble fine minner fra en super tur sammen med 17 Xeroxkolleger i en overraskende flott by. Alle bildene lgger på dropbox.

Tåve, Sindre og Vidar på tur med Gammeln oppunder Santa Bárbara. Tåve var reiseleder (jeg var Mesternes Mester leder), Sindre i midten var yngstemann - han husker fortsatt en tidligere tur i Barcelona der han var med Gammeln på løpetur og kom tilbake til hotellet i drosje. Vidar vant Mesternes Mester Xerox Edition 2011 etter 12 øvelser på 2 dager. 

Det var vår i Alicante... og mye fin vegetasjon i åsen oppunder Bárbara.

Hotellet vårt, Maliä Alicante, sett fra åsen...

14 mann kjempet om tittelen Mesternes Mester på Playa del Postiguet. De kvalifiserte seg gjennom salgsresultater andre halvår 2010. To dagers lek på stranda, men vinnerinstinktet dukker fram hos toppselgere akkurat som hos toppidrettsfolk - så innsatsen var upåklagelig. 

Fra en av mange felles måltider, lunch i El Barrio, gamlebyen.

El Barrio byr på mange pittoreske motiver...

Ny tur til Santa Bárbara... nå fra El Barriosiden - og med nye turkamerater. Været var strålende, det var utsikten også !

Raymond, Arne og n'Edgar fra Stokmarknes bakerst, deretter Paul fra Rælingen og Helge fra Oslo (opprinnelig fra Lofoten og nordlending på sitt festligste).

Promenadegaten "Explanada d'Espanya" mellom sentrum og båthavna var fantastisk. I det hele tatt en flott moderne by mixet med gamle bydeler innenfor.

Gutta på tur...

Det var ingen vei utenom.... 

Min gode kollega fra mange år tilbake, da han var selger og jeg var salgssjef. Helge-Mikal trives fortsatt som selger i Xerox, og maken til munter fyr skal du lete lenge etter.

Både Helge-Mikal og de andre bidro til at reisefølgets desidert eldstemann storkoste seg. Jeg fikk også inntrykk av at de satte stor pris på timene på stranda med alle de tullete oppgavene jeg hadde forberedt.
På middagen etter finalen fikk jeg en signert RBK-drakt av Jahn-Richard, en annen usedvanlig munter Xerox'er - som takk for opplegget. Jadda, jeg er selvsagt Fuglafan - men som nordmenn flest er jeg litt skaptrønder når Rosenborg spiller ute i Europa. Trøya har fått plass på veggen her på hjemmekontoret, men henger lavere enn LSK-trøya.

Trøya er forresten signert av Jan Hansen (se Wikipedia), en annen Xeroxselger ved Trondheimskontoret. Jan spilte 234 kamper på RBK (1975-1988, all time nr 5) og 20 landskamper for Norge - men nå spiller han på lag med oss i Xerox.

Ingen kommentarer: