mandag 28. november 2011

Årets lengste julebord på Bislett

De virkelige julebordene skal jeg delta på nærmere jul, men helgens 24-times på Bislett var en fin forsmak. På en måte misunner jeg de 122 løperne som startet lørdag kl 10:00 med mål om å løpe flest mulig runder på den 546 meter lange banen under Bisletts tribuner. På den annen side er jeg i tvil om jeg vil prøve på dette selv når jeg er løpbar igjen. Det er nok mer stemningen enn selve konkurransen som lokker.

Derimot har jeg vært medhjelper på Bislett 24-timers alle de fem årene det har blitt arrangert, og det var ikke noe unntak i år da jeg som vanlig stilte med to hatter; medhjelper og kondis.no reporter - ei 42 timers økt fra jeg ankom Bislett lørdag morgen til jeg la ut de siste nyhetene og bildene på kondis.no rundt midnatt søndag.

På bildet er Hilde i gang med debuten på 24-timers. Hun endte opp med finfine 168,801 km og var beste norske kvinne på 7.plass. Gratulerer Hilde!

Det var et fantastisk fint døgn på Bislett blant haugevis av ultravenner, både løpende og ikke-løpende. Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke dukker opp i de samme rollene neste år...

Helgens trening ble 10-12 runder gående med fotoapparat rundt løpebanen... jeg får kline til med noen ekstra lange økter de neste to ukene for å kompensere for treningsbortfallet!

Topp 3 kvinner, med en rørt vinner, Maria Janssom i midten og Tarja Antell til høyre. Ekstra hyggelig var det med Laila Öjefelts andreplass og 200km+ - hun er dermed fortsatt en sann Norgesvenn (den satt litt langt inne underveis da hun slet med magesmerter). Grattis gode venn! 


Topp tre herrer med en overraskende vinner Steve Holyoak i midten. Briten som bor og jobber i Stavanger har bl.a. løpt Kristins Runde flere ganger. Til høyre er utrlige Lars Dørum - 58 år og stadig bedre - selv om han denne gangen var skuffet over distansen. Til venstre rockeren Bjørn Tore som ga meg en signert versjon av CD'en til "K'jell" før start - en CD com vel steg i verdi etter 2.plassen og nok en omtale på DN Aktiv: Rocker løp nest lengst...

Gratulerer med vel overstått, Geir (og Sharon). Dere og mannskapene og deltagerne sørget for et fin langt julebord på Bislett. Si fra hvis du tror jeg kan være til nytte også neste år. På dette bildet jeg tok av Geir en halvtime før målgang søndag formiddag har vi åpnet portene til "indre bane" - og der ute var det sol, 10 varmegrader - og det var første søndag i advent! I år kunne 24-timersløpet like gjerne vært arrangert der ute...

Kondis.no
Løpende nyhetssak fra lørdag 09:00 til søndag 09:00:
Bislett 24-timers gjennom hele døgnet. 
Sluttreportasje:
Jansson og Holyoak vant Bislett 24-timers. 


Oppdatert 29.nov:
Bjørn Hytjanstorp la ut bildet nedenfor på Facebook, der vi altså ser "ekspertkommentatorer" avlaste speaker Heming Leira for å orientere om stillingen og tendensen i løpet.

1 kommentar:

LL sa...

Tack Olav! Jag blir rörd til tårar av det du skriver och det är inte konstigt att det går bra för mig i Norge när jag har ett sådant otroligt stöd av mina norska vänner! Tack till er alla!