fredag 25. november 2011

Kortintervall 100x 30/30 på rulla

Uka's utfordring ble svært amputert siden jeg det meste av helgen skal hjelpe til på Bislett 24-timers - og i kveld strakk ikke tiden til. Den planlagte superintervalløkta ble kortet ned til 100 x 30/30 sekunder - der jeg tro til nær maks på fartsdragene, og tråkket rolig på lettere gir på intervallene.

Jeg vet ikke om dette er så veldig effektiv trening, men det ble jo 50 kilometer i OK snittfart - og tiden gikk mye fortere enn ved jevn tråkking. Høyre kne kranglet litt allerede før timen var passert, så det var greit at det ikke ble ei lenger økt. Jeg må prøve dette en gang til på ei 3 timer+ økt, da med litt lenger drag og lavere toppfart - slik at bena henger bedre med og pusten får mer å jobbe med.

Nå er det 6 timer til klokka ringer og jeg må dra av gårde til Bislett. Der skal jeg først ta i mot 130 løpere (over halvparten kjenner jeg fra før) og dele ut startnummer. Senere blir det et døgn med oppdateringer på kondis.no og event. noen oppgaver Geir/Sharon vil trenge meg til.

Det nærmer seg 24-timers fest på Bislett

Bislett 24-timers,også kalt "Norges lengste julebord" :




Ingen kommentarer: