lørdag 28. august 2010

Litt om hæl, trening, Glommastien og Dag Otto Lauritzen...

Hælen er stadig bedre.
Fortsatt er det litt vondt når jeg løper, og presset fra hælkappa gjør det litt betent rundt operasjonsarret etter hver tur - men alt tyder på at "akhillesspore"-operasjonen var vellykket.

Men... magen er ikke noe bedre - eller verre. Jeg får fortsatt noe magesmerter mens jeg løper, og etter treninga er det ganske så vondt noen timer. Det blir nok til at jeg prøver med en kortisjonssprøyte ved første anledning, slik legen på NIMI foreslo.

Jeg har løp korte turer hver dag denne uka; 7+5+13+7+10+13 kilometer. Med en litt lenger tur søndag blir det en ukedose på 75 kilometer. Litt mindre denne uka enn jeg vil ha mtp UltraBirken-forberedelsene, men det har vært en travel uke både privat og på jobb.

Onsdagens tur var i den såkalte Børjevangenrunden min, 13 km i terrenget, og nesten fem minutter raskere enn sist jeg løp samme runden for to uker siden.

FREDRIKSTAD:


Uka's fineste tur var i går, da jeg løp en time før frokost sammen med Angela og Paal langs Glommastien i Fredrikstad. Vi var på Xerox KickOff i plankebyen, og startet dagen med en fin tur langs Glomma. Bergenseren Paal har jeg ikke løpt med tidligere, mens jobbkollega Angela har løpt med meg bl.a. i Sandefjord, Stockholm, Barcelona og Uxbridge de siste årene.

DAG OTTO LAURITZEN OG ANDRE IDRETTSSJJERNER:



Sammen med Tåve fikk jeg også lagt inn et løpeinnslag på kick-off'en, der vi skulle presentere en salgsincentive med idrettsmotto og "Mesternes Mester"-premiering. Vi kom da løpende inn i fullt treningsutstyr (jeg med nøyaktig samme antrekk som i St Olav Ultra 2007, som på profilbildet jeg bruker i mange sammenhenger).
Rett før dette innslaget hadde forøvrig Dag Otto Lauritzen holdt et 75 minutters foredrag, så det var flere idrettsstjerner samlet på Victoria Hotel denne dagen. Det var gode poenger å ta med både i arbeid og idrett fra Dag Otto's presentasjon.


Tåve sammen med Dag Otto.

FLERE BILDER FRA GLOMMASTIEN:


Paal og Angela.


Båttrafikk på Glomma.


For 20-22 år siden var det ingen Glommasti, men broa over til Østsiden og Gamlebyen var der. De årene jeg var salgssjef for Xerox i Fredrikstad ble det mange løpeturer over den broen... og et drøyt år bodde jeg også på hybel i Gamlebyen. Enda tidligere var jeg i militæret der nede, og jeg hadde mange rep.øvelser der, så Fredrikstad var jo nesten "hjemme" i mange år.

Ingen kommentarer: