søndag 29. august 2010

Plasketur i Fenstadmarka



Ettermiddagsværet var fint, 15 varme og mest sol. Men det må tydeligvis ha regnet en del i det siste, ikke sant? Det var da heller ikke veldig stor trafikk i turløypene i dag. På drøye to timer møtte jeg én hund med turgåer og seks sauer med bjelle, men det var en fin 2 timers tur på blåmerka bekker. Jeg løp "Olavrunden" medsols fra Kårstad via Vardehøgda... rolig fart, 14 min etter fjorårspersen.


På turens høyeste punkt er det både gjestebok for de som har Vardehøgda som turmål og en tur-o-post (fjernpost) for Nes O-lag. Denne postbøtta er en overlevning etter bøttene jeg lagde for snart 20 år siden da jeg hadde ansvar for turorienteringa i den lokale o-klubben.


Utfartsparkeringa ved Kårstad i Fenstad er oppgradert, her er det skiltet inn til en ny parkeringsplass i jordekanten.


Veldig bra service med denne nye parkeringsplassen. Kårstad er et fint utgangspunkt for turer på blåmerka stier eller bærturer eller badetur til Ellingsjøen 15 gåminutter unna.

Ingen kommentarer: