onsdag 9. desember 2009

Vedlikeholdstrening, så vidt… Men nå venter Tenerifé og jul og skiføre.

Det er travle tider på jobben og det er travelt med idrettsoppgaver… allerede i utgangspunktet dårlige forutsetninger for stor mengde på treninga. Hælen er fortsatt vond – ikke bedre, ikke verre – og det har den vært i over 3 måneder.

Dermed er jeg fornøyd bare med å kunne holde det gående med et minumum av rolig trening, litt i terreng – mest på mølla. De siste to ukene har jeg 10 treningsøkter på til sammen 112 km. Også resten av uka blir det beskjeden mengde, en times jogg pr dag.

Søndag reiser madammen og jeg på 8 dagers ferietur til Tenerifé. Der håper jeg at varmt vær, mye hvile ved bassengkanten eller på stranda og et par timers løping hver morgen skal få meg skikkelig i gang igjen. Deretter er det juletid – da jeg tradisjonelt alltid har trent bra. Og er det ikke skiføre i Fenstad vil jeg da bruke tid på å oppsøke skiføre der det finnes.

Så fort jeg får tid skal jeg få laget noen spesialsåler hos Intersport i Bogstadveien – såler jeg er blitt påspandert. Kanskje det vil hjelpe… i kombinasjon med skigåing og forsiktighet med asfaltløping. Det er ennå 4 måneder til TEC 100 miles, så jeg føler at jeg har god tid til å få orden både på hælen og formen.

Sist helg var det forresten julebord med vennegjengen for 17.gang – og da snakker jeg ikke om løpervenner, men om sex glade par som årlig møtes til julebord, StHansfeiring og annen aktivitet av det mindre idrettslige slaget. En flott avkobling fra idrettsprat og sportdrikk og kaloritelling (nåja, det siste er definitivt IKKE min favorittøvelse).

Her kunne jeg lagt ut bilder fra julebordet med vennegjengen.... men jeg avstår :-)



Dagen etter begrenset treninga seg til en 2-timers tur alene med Casper og Lilo, to av hundene til Ole og Rikke. Også det en flott avkobling og egentlig veldig avstressende så lenge man aksepterer at hundene skal snuse på all tiss og bæsj de ser og lukter langs turveien – altså 5-15 sekunders intervaller.



Og etter dagens trening var jeg på 2-timers julehandel – på internett. Praktisk og raskt, det gjenstår bare å pakke inn presangene når de ankommer den lokale Jokerbutikken.

Ingen kommentarer: