mandag 28. desember 2009

Økende treningsmengder igjen - reddes av skiføret

Siste uke samlet jeg flere treningstimer (og kilometre) enn på lenge, likevel ble det med beskjedne 87 km (hvorav 69 på ski). I tillegg kommer 3,5 time snømåking.
De forrige 6 ukene ble det bare 49 kilometer i snitt - og synderen er en vond hæl. Likevel stresser jeg ikke så mye med dette foreløpig, men det var litt surt å måtte melde avbud til Ribbetrimmen i går: UltraFrykholms blogg

Det har nå kommet så mye snø at jeg igjen kan starte skiturene mine på trappa utafor huset i Idrettsvegen 1. Senere i dag skal jeg tråkke opp mitt private spor fra trappa, diagonalt over fotballbanen på andre siden av vegen, og inn på løypenettet som starter på jordene og fortsetter inn i de dype skogene i retning Eidsvoll eller Odal.

Takket være skigåinga håper jeg å samle mange treningstimer og kilometre gjennom vinteren, og forhåpentligvis vil jeg også få skikk på hælen i tide til oppkjøringa mot TEC 100 miles 10.april (?)...



Slik ser det ut fra kontorvinduet her hjemme i dag. Kan nesten ikke vente med å komme ut på ski når jeg bare har fått jobbet noen timer først.

Oppdatert mandag kveld:
Det ble en fantastisk fin 20 kilometers tur over jorder og i skogløyper i Fenstad. Klikk på bildet for å komme til albumet (16 bilder):
Skitur i desembersol

3 kommentarer:

Espen sa...

Det var et skikkelig bra bilde. Jeg også avveksler litt med ski om dagen og jeg synes fakisk det er helt allright. Spesielt hvis man går i dagslys.

Krysser fingra for hælen - på tide den blir bra snart!

Gooner sa...

Hei Olav

Flotte vinter bilder du har lagt ut på bloggen din,bra att helen din begynner og bli bedre også, så du kommer deg i form til TEC 100 miles.
Sliter selv med helen, har ikke rørt meg på 14 dager, den er vond når jeg sitter rolig på en stol med beine ned i gulvet, så det er ikke bra:-( men jeg skal prøve meg på en skitur i dag sammen med kona, så får vi se om det er noe jeg kan fortsette med utover vinteren, løping er ikke aktuelt:-)
God bedring til deg, og ha en fortsatt god jul.

Gammel'n sa...

Takk Sten Gunnar.
Jeg hadde løpt TEC100 med hælen slik den er nå, men håper jo å være helt bra i god tid før det. Skal oppsøke naprapat og evet. idrettslege rett etter nyttår.

Fra tidligere år har jeg god erfaring med skigåing. Faktisk har jeg løpt best (1.15-1.16 på halv) de årene jeg gikk mest på ski om vinteren. Derfor stresser det meg ikke om det blir mest skigåing i januar/februar.


Det virker som din hælskade er mer akutt, eller du merker det bedre fordi du prøver å løpe fort (?).
God bedring - og ha en fortsatt fin jul du også.