mandag 21. desember 2009

Hjemme igjen, skitur i minus 10



I går avsluttet jeg Teneriféferien med en løpeøkt på stranda i shorts/singlet i +22 grader ved soloppgang. I dag var det solid påkledning og -10 grader på vinterens første skitur i skumringa på ettermiddagen – i hjemlige trakter mellom Fallet og Utsjøen (Usschøn) i Skogbygda.

Om det var en nedtur. Nei – jeg hadde det fint i varmen på stranda, jeg har det like fint i kulda på skitur. Likevel er det deilig med litt av hvert…

Det er fortsatt bare 15-20 cm snø her i Fenstad, men i alle fall nok til at det er kjørt opp løyper på skogsbilveiene i høyden. På dagens tur var jeg mest spent på hvordan hælen reagerte på skigåinga, og det var nok ikke bare positivt. Presset mot den vonde hælen ga noe smerte ved diagonalgang i motbakker, men sannsynligvis er dette bedre enn løping (jeg får konkludere når jula er over).

Ingen kommentarer: