torsdag 25. oktober 2012

Nedtelling til Vestfold Ultra Challenge

Akkurat NÅ er det 8 døgn, 7 timer, 53 minutter og noen sekunder til start på 50 miles i Vestfold Ultra Challenge - eller 1 time og 30 minutter mer til start på 50 kilometeren.

Det siste har egentlig ikke vært noe tema, men etter kneskaden jeg fikk i VUC-løypa sist lørdag er det en liten mulighet for at jeg må nøye meg med en tøff 52 kilometer lang løype i stedet for tøffe 82 km. Men... kroppen er en fantastisk greie - og er man bra trent restituerer man raskt. Så sent som for to dager siden var venstre kne kraftig hovent, og jeg bare slepte benet med meg. I går kunne jeg gå med haltende skritt, og i dag går jeg i trapper igjen.

Ja, jeg klarte til og med 30 min rolig løping på asfalt i kveld! Det var langt foran skjema ut fra hva jeg trodde i går. Verst på dagens tur var faktisk 2 minusgrader med lunger som overhodet ikke er akklimatisert for kaldt vær ennå.

Hvis jeg får løpt en del i terreng den neste uka blir det nok 50 miles.... det er den jeg har drømt om - og klarer jeg 52 kilometer klarer jeg 30 til også. Det er knebøy som blir utfordringa, siden kneskaden sitter midt på kneskåla. Jeg må bli i stand til å løfte opp venstre kne rimelig uanstrengt...

De siste dagene har jeg klargjort kart og løypebeskrivelse for VUC, og løpsleder Tomas har lagt det ut på nettet. Det er imponerende 70 påmeldte - og flere kommer til! De fleste skal løpe 50 km, men det er tross alt 25 påmeldt på 50 miles også.

Det som synes helt klart er at det blir VÅTT, veldig VÅTT! Yr.no melder i sitt langtidsvarsel for Holmestrand om regn onsdag, regn torsdag, regn fredag, regn lørdag - hele døgnet. Temperaturen skal bli 6-7 grader døgnet rundt, dermed bør vi slippe snø selv i høyden (meldt 4-5 grader i Vestskogen).

Illustrasjonen røper en sjeldent stabil værsituasjon. Våtsokkene i neoprene kan jeg legge fram med det samme.

VUC nordre del

VUC midtre del

VUC søndre del

Ingen kommentarer: