torsdag 14. oktober 2010

Ny hæloperasjon 20.oktober

Det kom ikke akkurat som et sjokk på meg da dr.Daljord i dag fortalte at jeg hadde ennå en akhillsspore i høyre hæl, og må gjennom en ny operasjon for å bli kvitt dette. Operasjonstime ble avtalt om 6 dager, ikkeno' å somle med !

Jeg merket på forsommeren at hælsmertene periodevis var vondere på utsiden av høyre hæl enn der jeg tidligere hadde merket smerten best; midt bak på hælen eller litt på venstre side. Jeg slo meg til ro med at det nok likevel var samme årsak, og det stemte jo nesten. Hvorvidt dette burde vært avdekket på forsommeren lar jeg ligge, det er historie jeg ikke får endret på.

Etter operasjonen første uka i juli tok det lang tid før jeg kom skikkelig i gang med trening, og løpinga deretter var stort sett i rolig joggefart (inkl. UltraBirken). Så langt var det greit, selv om jeg hele tiden merket noe smerter i hælen. Det ble så gradvis verre i takt med at jeg økte intensiteten, og toppet seg etter Fredrikstadmarka Rundt sist søndag.

Det positive er at jeg fikk rask kontrolltime hos Daljord på NIMI, og nå har jeg også fått operasjonstime raskt. Det ryker en ny bunke tusenlapper, men det er akseptabelt hvis jeg blir bra igjen. Jeg skal prøve å få tatt en ny kortisonsprøyte for betennelsen i magen samme dag jeg likevel er på NIMI, da skal jeg jo uansett holde meg lenge i ro etterpå.

Om jeg er deppa?
Neida, her er det bare å se framover og snu litt om på planene. Undheim 6-timers (14.november) ryker, Bislett 24-timers hadde jeg allerede slått fra meg, ultrastuntet med å løpe alle 10 vinterkaruselløpa på samme dag må forskyves til romjula. Forøvrig opprettholder jeg det "viktigste" målet som er TEC 100 miles i april, og jeg har jo et og annet utenom løpinga å se fram til også:

Ingen kommentarer: