torsdag 14. oktober 2010

Alternativ trening for Gammel'n

Så stillesittende jobb (og hobby) som jeg har, er det greit å trimme litt hver dag. På en normal dag sitter jeg 10-12 timer ved PC'n (i perioder mye mer).... så det trengs litt motvekt til dette. At jeg trener 300 dager i året skyldes altså både behov for bevegelse og avkobling, men selvsagt også at jeg vil være i jevnt god form.

Etter Fredrikstadmarka Rundt sist søndag har det vært umulig å løpe, og da er det fint å kunne gjøre alternative ting - ute eller inne. De fire første dagene denne uka har det blitt fire timesøkter på trimsykkelen i kjellern, og det blir sykling også de neste dagene fram til hæloperasjonen om 6 dager. Til helgen håper jeg å få et par fine langturer ute, men resten blir i trimrommet.

En ukes tid etter operasjonen bør jeg kunne sykle igjen, og etter en måneds tid bør jeg kunne jogge, svømme og gå på ski. Noe begrenset styrketrening skal jeg nok også få til.... for det skal mer enn litt hæl- og mageplager til for å stoppe meg fra litt daglig trim. Jeg er fortsatt så heldig at jeg kan om jeg vil.

1 kommentar:

Anne-Brit sa...

Det er jammen bra, Olav. Stå på!