onsdag 21. august 2013

Fokus på sakteløping!

Herlig hjemmeterreng...
 
 
Nånei.... jeg var ikke klar for 7 "fartsøkter" på to uker. "Skrukkelisjøen Rundt" på lørdag avsluttet en 2-ukersperiode med 4 konkurranser og 3 andre fartsøkter. Formen er (eller var) på opptur ... og jeg ble i overkant ivrig etter å teste ut både terrengløp, o-løp, vegløp og økt treningsfart - alt sammen på få dager.

Det var mer enn optimistisk - det var vel egentlig ganske dumt, for i dagene etter Skrukkelisjøen Rundt (og den avbrutte treningsturen etterpå) har smertene i bekken-/lyskeområdet kommet tilbake. Tre dager på sykkelen (riktignok to av dem med kortintervaller) hjalp heldigvis, så i dag løp jeg en drøy time i terrenget uten å være så veldig plaget.

Fem minutter i bil fra Vormsund har jeg dette flotte terrenget ut fra "Vøien Sag"
 
Femkilometersrunden jeg løp to ganger i dag er en herlig mix av smale fine stier og myke skogsveier.
 
Nå blir det fokus på sakteløping!
Det er bare 17 dager igjen til 81 kuperte kilometer i Telemarks Tøffaste. Der trenger jeg ikke fart - ikke på noen som helst måte. Der skal jeg bare på et eller annet vis komme meg i mål innenfor maksimaltiden, og motto før løpet har jeg stjålet fra min ultravenn Jin Cao: "a bad time finish is always better than DNF"

Nå blir det rolige langturer annenhver dag - sykling dagene mellom, og minimalt med trening de siste tre dagene før TT. Også etter TT blir det mest sakteløping fram mot Oslo Maraton (fartsholder 5:30 maraton) og Berlin Marathon, men da blir det mer vei- og mindre terrengløping en periode.

Ingen kommentarer: