søndag 25. august 2013

Kickoff med helikopter, "Mil etter mil" og Snarøya Rundt


Joda, jeg gikk av med pensjon 28.juni, men likevel ville jeg gjerne ha med meg årets salgskickoff i Xerox - og slik ble det da også. På Kickoff møtes både våre interne salgsressurser samt ledere og selgere hos våre Partnere. En årlig "MÅ-VÆRE-MED" begivenhet.... for 29.gang, og også siste gang.
Jeg har vært med i planleggingen av kickoff'en som i år var lagt til det nye Scandic hotellet på Fornebu. Dermed var jeg kjent med programmet som også inkluderte hyggelig oppmerksomhet og fokus på pensjonisten.

Helikoptertur som apéritif
På formiddagen hentet jeg en del vinnere fra en salgskonkurranse der 10 vinnerne skulle få en helikoptertur fra Kjeller, seightseeing over Oslo og landing ved hotellet. Jeg fikk også være med, og kan dermed tikke av for "helikopter" på opplevelseslisten min som etter hvert er ganske lang.

Her er jeg sammen med Paal fra Bergen før helikopterturen... han er en av få som på en tidligere kickoff har blitt med meg på en pause-løpetur.
 
Fantastisk fin dag i lufta over Oslo.
 
Inn for landing, og mange kickoffdeltagere tok oss i mot på gressletta mellom Scandic og Telenor.
 
"Mil etter Mil" med KrampeGammel'n
Litt senere var det premiering for en annen salgskonkurranse der 14 selgere vant joggesko (Asicz Gel Nimbus nyeste modell). Jeg delte ut premiene, men det var etter en morsom entré der vår tidligere adm.dir (som sluttet samtidig med meg) hadde redigert en løpevideo som viste løping i terreng, overgang til området utenfor hotellet, videre gjennom resepsjonen og fram til møterommets inngang der jeg i fullt ultrantrekk løp inn der filmen sluttet. Jeg løp noen runder i salen der 70-80 venner sang Jahn Teigens "Mil etter Mil" og klappet for pensjonisten. Wow... takk takk for oppmerksomheten!

Det startet med en oppsummering av mine "idrettslige meritter" som er mer volumiøst enn imponerende, men jeg har da 182 seire på mine 2.123 konkurranser.
 
"Hvil deg nå, du er sliten" starter sangen med. Dermed arrangerte vi dette bildet som Bjørn Inge i Romerikes Blad tok litt tidligere i sommer. Men... det er ingen som tror at jeg setter meg ned selv om jeg pensjoneres fra Xerox... og det stemmer!
 
...og neida, ferden fortsetter!
 
Snarøya Rundt som fysisk påfyll
Mens de øvrige kickoff-deltagerne fulgte ulike workshoper utover ettermiddagen kunne jeg ta meg en løpetur rundt det gamle flyplassområdet på Fornebu. Stedet har gjennomgått en enorm forvandling med store kontorbygg, masse nye boligområder og ikke minst tilbakeført natur i form av store parker, Kyststien og en del tusen plantede trær.
 
Jeg fikk en flott 80 minutters joggetur Snarøya Rundt i mangeogtyve varmegrader. En flott oppladning før kveldsprogrammet som inneholder det kick-offer inneholder - og som sluttet med nachspiel og champis på hotellrommet til Pål "Skrik" Enger ved 5-tiden på morgenen (han var ikke med på kickoffen, men hadde holdt ut like lenge som de siste Xerox'erne.
 
Løp uten annen plan enn å finne mest mulig mykt underlag. Det var som sagt en flott tur, og nedenfor følger 26 bilder som taler for seg selv. Neste gang du er i området: få med en løpetur her ute - og kombiner gjerne med en Bygdøyrunde som ikke er langt unna - eller kyststien andre veien mot Høvik, Sandvika og Kalvøya.
 

























Ingen kommentarer: