fredag 3. februar 2012

The SkiShow Must Go On


Jeg var på Lillestrøm sammen med Else og så på Queens-showet til Åge Steen Nilsen i går, The Show Must Go On. Det var en feiende fin konsert, og en fin kick-off før mitt eget "Show"; Oppkjøring til "Öppet Spår" om tre uker.

Oppkjøringen starter på hjemmebane med 29 km i trimklassen i Fenstadrunden  i morgen og fortsetter dagen etter med 57 km fra Mylla til Kikut og tilbake, første halvdel sammen med Jannicke - som går videre til Kjelsås mens jeg tar en annen rute tilbake til Mylla. To dager etter der igjen går jeg 43km sammen med storesøster Reidun fra Mylla til Sognsvann, og etter tre roligere dager er jeg klar for 56 km i Holmenkollen Skimaraton.

Jeg gleder meg til alle fire turene - og det ender vel også med fire blogginnlegg, om alt går etter planen... Så gjenstår det å se om jeg er bedre til å planlegge enn til å gjennomføre.

I Holmenkollen Skimaraton er jeg seedet i første pulte... pulja for de over 60, så da bør jeg vel ikke komme sist i mål selv om jeg tar rennet som en lang treningstur. Hittil i år har jeg bare gått 205 kilometer på ski, men om en uke har jeg altså doblet grunnlaget. De siste to ukene før Vasa'n blir det mest dobbelttak med fraspark  og staketrening på jordene, i tillegg til en real langtur helgen før. Dette bør holde greit. Jeg har gått Vasa'n så mange ganger at jeg vet akkurat hva som venter meg - et flott 90 kilometer langt show.

Etter forkjølelsen forrige uke har det blitt ganske lett trening denne uka, med en liten topp på kveldens sykkelintervall 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 min. To skiturer på jordene, med hodelykt, har det også blitt - mens jeg altså valgte å sykle inne i dagens nesten 20 minusgrader.

Ingen kommentarer: