søndag 26. august 2012

Fokus på Romerike 6-timers

Det er 6 dager igjen til Romerike 6-timers, og 67 løpere er foreløpig påmeldt. Det er mindre enn de foregående årene, men jeg håper på et lite rush slik at vi nærmer oss 100 deltagere lørdag 1.september.

6-timers løp er ultraløpingen light distanse og en snill introduksjon til ultraløping. Det skrev jeg litt mer om på kondis.no i forrige uke:
Løp i 6 timer.... eller mindre

Enten det blir 70 eller 120 deltagere er jobben for oss arrangører den samme - i alle fall i forberedelsesfasen. Det blir full fokus på 6-timers de neste kveldene, og de to siste dagene før løpet har jeg tatt ferie for å rekke med alle detaljene i innspurten. At det er problemer med serveren til hjemmesideleverendøren er litt kjipt, men det viktigste ligger heldigvis allerede på løpets hjemmeside.

SNART ER DET MIN TUR
Så snart Romerike 6-timers er over kan jeg konsentrere meg om noen egne utfordringer. Etter lang konkurransetørke skal jeg jogge gjennom tre ultraløp og ett maraton:
  1. UltraBirken 60 km fjellultra 15.september
  2. Nordmarka Ultra Challenge 84 km terrengultra 29.september
  3. Vestfold Ultra Challenge 82 km terrengultra 3.november
  4. Jessheim Vintermaraton 18.november.
De tre ultraløpene skal jeg jogge gjennom - og eneste målsetting er å komme under maksimaltiden. Vintermaraton er jeg en hel del involvert i - har blant annet lagt den nye løypa. Den skal jeg jogge gjennom som den eneste fortsatt aktive langløperen av de som løp det alle første Vintermaraton i 1984.

LILO PERSET I DAG
Treninga denne travle uka har bestått av 3x30 min sykkel og 30 min møllejogg. Uka's første skikkelig treningsøkt fikk jeg i dag, da Lilo og jeg løp Olavrunden i Fenstadterrenget. Det var enda våtere enn tidligere i år etter nattens skybrudd - og mange stipartier er veldig gjørmete etter en sommer med regn nesten hver dag. Selv med et par festkvelder bak meg gikk det ganske greit, og det ble ny "Lilo-pers" i runden med 2.05 på de 15 kuperte kilometerne. Det blir litt stakkato løping i blant med den firbente jenta - men det er hyggelig selskap. Det går ikke helt smertefritt, og status mtp hæl og lyskeplager er at det går så vidt greit, bare jeg løper sakte nok.

LILO PASSERER LØYPESKILTET VED GRINDERVANGEN
INNTIL JEG FÅR KJØPT NYTT KOMPAKTKAMERA (netthandel nå straks) ER DET MOBILBILDER SOM GJELDER...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det er noen imponerende mål du har satt deg! Lykke til! :)

Gammel'n sa...

Takk Guro.
Ja, det er vel det - for i disse løpene handler det minst like mye om å fullføre som plassering og tid.
Det er realistisk at jeg kan fullføre, men ikke realistisk at jeg blir annet enn sist i alle konkurransene - hvis vi ser bort fra de som bryter (og som da blir slått av JoggeGammeln) :-)

Jannicke sa...

Olav,

Lykke til med arrangementet 1.9.12.

Ikke slit deg ut på UltraBirken-jeg vil ha deg i mål 29 sep før 2300 :-)

Jannicke

Gammel'n sa...

Takk Jannicke, det er meldt strålende vær på lørdag, så da blir det sikkert fint.

Godt poeng med UltraBirken.
Det er faktisk den viktigste treningsdagen min fra nå og fram til NUC. Det er bare forretten til hovedretten som kommer 29.september og som hele tiden har vært årets mål. Desserten kommer i VUC litt senere på høsten.