onsdag 4. juli 2012

TO500 og opptur etterpå

LARS DØRUM GRATULERES AV KONA WENCHE ETTER SEIER I TO500

Jeg har ikke løpt TO500 (Trondheim-Oslo Footrace), men det må innrømmes at løpet tok nesten all fritid i fem dager i forrige uke. Rollen jeg hadde i arrangementet var bare å holde oversikt med GPS-trackingen - noe som medførte en hel del kontakt med løperne og ledsagere, spesiselt de tre siste dagene. I tillegg skulle jeg oppdatere leserne på kondis.no om hvordan det gikk. Det ble litt (MYE)mer omfattende enn planlagt...
Jeg ble skikkelig revet med, og det hele endte med den lengste og mest omfattende artikkelen på kondis.no noensinne. En utprint av saken fyller 66 sider - og da er ikke det som skjuler seg bak haugevis av linker med. I alt hadde jeg ca 100 oppdateringer av artikkelen, og sammen med GPS-tracking og kontakt med løperne fikk jeg supplert med masse bilder -  ikke minst bilder tatt av Bjørn. Det fantastiske er at saken fikk langt over 30.000 treff mens løpet pågikk... og det er fortsatt jevn trafikk på 5-dagersartikkelen.

CECILIE KARLSEN VAR ENESTE KVINNE - DEN FØRSTE NOENSINNE - SOM FULLFØRTE LØPET FRA TRONDHEIM TIL OSLO

Link til Trondheim-Oslo oppfølgingen:
KONDIS FØLGER TO500

Det var morsomt og tidkrevende å følge Cecilie, Erik og de andre i TO500. En av konsekvensene ble at jeg fikk trent minimalt selv. Tre femkilometers joggeturer og to timeslange sykkelturer var all treninga forrige uke.

Denne uka har startet mye bedre - og treninga har framfor alt gikk flere positive signaler. Jeg har mer og mer tro på at jeg skal bli skikkelig løpbar igjen, men fortsetter utredningen av først og fremst bekken-/lyskeregionen. 20-juli skal jeg på Rikshospitalet til nukleærmedisinsk undersøkelse (scintigrafi)... altså en undersøkelse av sjelettet. Fram til da intensiverer jeg treninga noe, men velger nok fortsatt å løpe bare annenhver dag.

Slik har de fire siste treningsdagene vært:

30 min på mølla helt uten smerter,
første mølleøkt siden 17.april.
MA 30 min sykkelrulle og 30 min styrketrening,
første styrketrening siden 15.mai.
TI 90 minutter terrengjogg helt uten smerter,
når skjedde det sist?
ON 60 min terrengsykkel,
inkl. pers med 55 sek i testrunden.

To løpeøkter etter hverandre helt uten bekkensmerter er det langt over to år siden sist jeg opplevde. Litt skyldes at jeg løper rolig, men uansett positivt. Kjenner litt i lysken dagen derpå, men der er nok etterdønninger etter lyskestrekken fra Vasaloppet.

Dermed lever drømmen om UltraBirken og Nordmarka Ultra Challenge videre.

2 kommentarer:

Jannicke sa...

Positiv utvikling, Olav

Krysser fingrer og alt som er for at det fortsetter slik.

Gammel'n sa...

Takk Jannicke. Ser at du p.t. er mer syklist enn løper, egentlig artig det også - men for meg er løpinga pri 1 så lenga helsa holder.

Kjempeopptur med 2,5 timers joggetur i terreng i dag, fortsatt helt uten bekkensmerter. Det var voldsomt til forbedring på kort tid.

NUC er mer og mer realistisk!!