tirsdag 21. juni 2011

Kristins Runde 25.juni

Logoen fra 2009, da jeg og 25 andre fikk løpets nye beltespenne i "sølv". I år blir det "gullspenne" til de som løper under 10 timer. Det bør være oppnåelig ennå noen år bare jeg kommer i gang med løpinga igjen.

Nå følger fem hektiske dager med forberedelser til, gjennomføring av og opprydding etter Kristins Runde. Det 81,5 kilometer lange ultraløpet over Nordmarkas fem 700-meterstopper gir uvanlig mye arrangørarbeid med merking før løpet og fjerning av merking etter løpet, det betyr i praksis 182 km på sykkel og til fots.

Jeg regner med å merke de krevende siste 10 kilometerne torsdag kveld, og de første 70 kilometerne fredag. Nedplukking kan fordeles på løpsdagen og neste dag, men det er ingen tvil om at også jeg skal få en del trening selv om jeg ikke får deltatt i løpet.

Alt om Kristins Runde kan du lese på løpets hjemmeside.

Det blir fin arena ved Tverrsjøstallen i år.

Ingen kommentarer: