onsdag 1. juni 2011

Gjør hva du vil - bare IKKE LØP!

Meldingen fra fysioterapeuten på NIMI var klar nok da jeg var der mandag denne uka: Gjør hva du vil, bare ikke løp!

Jeg hadde jo fortalt at jeg prøvde meg med 6 minutter på mølla noen dager tidligere (fikk umiddelbart smerter) - og han var klar på at det var uansett for tidlig etter operasjonen. Ellers er det meste litt diffust med tanke på hvordan jeg skal behandles best - siden de knapt har referanser på lignende tilfeller.... så det kommer jeg mer tilbake senere.

3.500 SYKKELKILOMETER HITTIL I ÅR
I første omgang fortsetter jeg med de samme styrkeøvelsene som jeg nå bruker tid på nesten daglig, og supplerer disse med nye så sant jeg tåler det uten smerte. Sykle kan jeg også gjøre og ellers det meste unntatt å løpe. Hva jeg tåler av rask gange vet jeg ikke, men det skal jeg snart finne ut av. På årets første 5 måneder har jeg syklet 3.500 kilometer... så nå var det på tide å bruke det til noe, så jeg har meldt meg på til CycelVasan 13.august.

CYKELVASA'N
Mer og mer tyder på at det blir lenge til jeg får konkurrert i løp igjen, og konkurranseabstinensen er etterhvert så stor at jeg bare MÅTTE melde meg på et par ting i går.

Jeg meldte meg på til både CykelVasan (13.august) og Vasaloppet (Öppet Spår 26.februar). Dermed har jeg både et sommer- og vintermål for treninga selv om jeg ikke får løpt. Jeg vurderer et par andre sykkelritt også, men det avhenger av hva jeg tåler av "trillepartier" (må sjekkes ut om jeg tåler rask gange mens jeg sleper på sykkelen).

RBIR-KARUSELLEN
I går var jeg på Jessheim og tok bilder fra RBIR-karusellen.
40 av bildene har jeg lagt ut på kondis.no

Når jeg er på løpene og tar bilder for kondis.no får jeg mange former for positive tilbakemeldinger, enten det er fra kjente (hehe, de fleste) eller ukjente - som Lars Ove på bildet.

Her tar jeg bilde av....

...Bjørn, som tok det forrige bildet av meg.

Jeg har lagt ut bilder av blomster fra mange av sykkelturene i år. Gårsdagens blomsterbilde var jeg mindre fornøyd med. På hjemvei fra Jessheim kom det en solid stein susende fra en lastebil - og resultatet var denne flotte rosa i frontruta. Forhåpentligvis går det greit til jeg får byttet den om to dager.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt du holder deg i form/bevegelse til tross for at du ikke kan løpe :)
Fint å ha noen konkurranser og mål!

Unknown sa...

Stilig duell me'n Bjørn! Du får bra mening sjøl uten løping Olav!

Gammel'n sa...

Ja, gamle meg må ikke legge inn årene selv om jeg ikke får løpt - da blir det håpløst eller veldig vanskelig å komme tilbake senere.

For alle mennesker i alle aldre er det viktig å konsentrere seg om ting man kan gjøre noe med - og prøve å gjøre det.

Mål gir mening!