fredag 3. juni 2011

Hyggelig dag i Ulvådalen

Terje Gulbrandsen vant i år som i fjor... og fikk følge i innspurten av yngstemann Thorstensen.

I går var jeg tilbake i Ulvådalen der jeg for ett år siden måtte bryte Ulvådalen Ultra (51,5 km) etter bare 30 kilometer. I år skulle jeg ikke løpe, men derimot hjelpe Runar Thorstensen med arrangementet slik at han fikk løpt selv.

Selvsagt ble det kondisreportasje også.


Jeg kjørte med Gunnar (dr Fæhn) oppover, og ble jo minnet på de fine ultra-orienteringsturene vi hadde i fjor - som vi begge håper å gjennomføre sammen igjen senere. Nå var det bare han som løp, mens jeg fikk en trimrunde på sykkel i løypetraséen.

Det ble en veldig hyggelig dag i skauen sammen med gode ultravenner. Litt skuffet over ikke å ha sett hverken ulv eller bjørn, men ei røy som fløy opp 1 meter foran bilen var jo en dyreopplevelse det også.

Runar er med i Romerike Ultraløperklubb, men løpet i Ulvådalen arrangerer han og kona Anne på egenhånd som "Team Ulvådalen".


Gunnar på drikkestasjonen etter ca 8 kilometers løping.

Per-Einar Roth på drikkestasjonen, en av fem løpere fra Romerike Ultraløperklubb. Om en uke skal sønnene hans, Andreas og Thomas, løpe henholdsvis 400 og 800 meter under Bislett Games. Sprek løperfamilie, men det satses på ulike distanser. 

Ingen kommentarer: