torsdag 29. november 2012

Xycling Challenge var artig!

Trening i sal på treningssenter... det er visst noe jentene driver med?  Litt smugtitting inn på noen av fellestimene på Elixia har være flotte syn for øyet, men her passet ikke en gammel gubbe inn i landskapet. I første omgang valgte jeg meg derfor en sykkeltime - for der må vel gutta være i flertall.



Dermed ble det 90 minutter med "Xycling Challenge" i kveld, med Berit som instruktør og 30 karer og to jenter i sadlene. Det var en fin og artig intervalløkt med 7, 8, 9, 9, 8, 7 min tempo + 10x40/20. Jeg koste meg skikkelig selv om musikken fikk tenna til å skrangle mens jeg gispa etter luft og tørka svette med et badehåndkle! Vi kan jo velge belastningen selv, men jeg feiga ikke ut på noen måte, selv om jeg også hadde halvannen time spinning inkludert 6x4 min tempo hjemme i går.

Til neste uke skal jeg prøve "YT MAX - til skisesongen!"... der skal det visstnok også være karer til stede... hvis ikke feiger jeg vel ut og snur i døra.

En annen merksnodighet (?) med Elixia ( i alle fall på Jessheim) er at det er så varmt i salen og der tredemøllene står. Når jeg ser på intensiteten til en del av de som er der - på mølle, på sykler, stepmaskiner osv... forstår jeg jo at det trengs litt fyring for å holde dem varme. Men jeg ville heller foretrukket en temperatur som passet oss som trente litt hardt - så får de andre kle seg litt bedre!

Langtur først - så Bislettjobbing:
I morra blir det en lang løpetur i terrenget - snødekt terreng, før jeg i helgen legger ned 35-40 timer på å hjelpe til med Bislett 24-timers. På Bislett skal jeg hjelpe til på mat-/drikkeservice i tillegg til at jeg skal holde kondis.no leserne oppdatert: KONDIS FØLGER BISLETT 24-TIMERS

2013 utfordringer:
Nå er også de fleste av neste års utfordringer plottet inn, og jeg er påmeldt alle sammen unntatt SRV som ikke har åpnet påmeldinga ennå:

13.apr  TEC100 161 km veg-/terreng
26.mai  Vestfold Ultra Challenge 52 km terreng
08.jun  UltraBirken 58 km fjell
15.jun  Marka24 Parløp med Gunnar Fæhn
24.aug  Styrkeprøven Rett Vest 50 km fjell
07.sep  Telemarks Tøffaste 82 km fjelløp
28.sep  Nordmarka Ultra Challenge 82 km terreng

Ingen kommentarer: