søndag 14. mars 2010

Herlig 4-milstur med Stein Frode til Vangen

For nøyaktig en måned siden hadde Stein Frode og jeg en fin skitur til Vangen. I dag gjentok vi turen - i flotte løyper med til dels skarpt føre og ikke minst nydelig vær. Vi startet fra Nuggerud mens p-plassen var nesten tom for biler - og var tilbake etter 3,5 timers skitur på en overfylt parkeringsplass. Det var jaggu flere enn oss på skitur denne fine søndagen!

Bildet viser Stein utenfor Vangen skistue, blidet er tatt for en måned siden. Innlagt pause med skolebrød/kanelboller og kaffe/cola hører selvsagt med.

Det var som sagt en fin tur, men jeg føler meg ikke i spesielt bra skiform foran Birke'n om 6 dager. Da er det godt å ha et avslappet forhold til resultatet neste helg... det skal bli en fin helg med gode kolleger, inkludert en skitur over fjellet fra Rena til Lillehammer.

Denne uka har jeg omsider fått en diagnose på hælplagene mine, og eksentrisk trening er en av tingene jeg må prioritere. Prøvde det ut i går med 5x25 tåhev - og hadde vond hæl i dag (vondt skal vondt fordrive). Ellers har jeg brukbar mengde på treninga hittil i år, og nå har jeg også startet løpstilvenninga igjen med tre mølleøkter på 5+6+7 kilometer (øker med én kilometer for hver økt).

Gratulerer Reidun
Benytter også anledningen til å gratulere min eldre søster med 19.plass av 181 jenter i klassen i Inga-Låmi i går. Ikke rart hun holdt greit følge på 10-timersturen tidligere i vinter.

Trening uke 11:
18 km løp, 58 km trimsykkel, 90 km ski

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei!
Veldig fin blogg. Artig å lese om turene med Stein Frode og annet stoff. Bloggen din har satt standard og vært med på å inspirere meg til å lage min egen blogg;

http://frodemonsen.blogspot.com/

God bedring med hælen og lykke til i Birken!

Mvh Frode

Gammel'n sa...

Takk, det var hyggelig Frode.
Jeg finner også masse inspirasjon i andres blogger.

Mye interessant du har lagt ut også... f.eks. fra herlige Sjusjøen!

Løperen sammen med Erik Nossum på Bislettbildet er forresten et annet medlem i Romerike Ultraløperklubb, Anders Lindell (har bodd i Lommedalen i ca 10 år).

Til neste år får du kutte ut bordtennis og heller satse på Birken (eller et vinterlig ultraløp).

Ha god trening mot en ny sesong.