søndag 15. november 2009

På sidelinja i dagens Vintermaraton

Det var lett å få Anders til å smile etter målgang...(foto: Bjørn Hytjanstorp).

Så sent som onsdag så jeg fram til helgens Vintermaraton på Jessheim... den siste tids trening i terreng og på mølla hadde vært bra for hælen. Torsdag var det klart for 1/3 maraton - test på asfalt. Det gikk greit i 5.10/km fart - og jeg mente en maratontid som i fjor (3.28) kunne være mulig. Men nei da, dagen etter var hælen vondere enn noengang, den hadde definitivt ikke likt asfaltløpinga !

Dermed ble det fotografering og heiing fra sidelinja en times tid - og ikke minst kunne jeg ta i mot Xerox-kollega Anders Trygg i mål til 4.plass på maraton på tiden 2.59.53! At anders har kapasitet til dette og enda bedre visst jeg - men det er 10 år siden han løp raskere på en maraton.

I dag var planen at han skulle løpe første halve i behagelig fart bak meg første runden, og uten å slite for mye krype under 3.30. Så kunne ikke jeg løpe, og Anders fant en fin rytme i mye større fart - rundet halv på 1.31, økte farten litt og endte altså under 3 timer. Ikke rart gutten var fornøyd, negativ splitt er ikke hans varemerke, uansett distanse.

Reportasjen min på kondis.no/romerike

Ingen kommentarer: