torsdag 19. november 2009

I det lange løp

Faksimile Finansavisen 19.11.09. Link til pdf i lesbar størrelse nederst.

I dag hadde Finansavisen en fin 2-siders artikkel om Ultraløping der hovedoppslaget var på Jon Harald Berge, men hvor også Margrethe Løgavlen og undertegnede var intervjuet. Avisas journalist kontaktet meg tidligere i uka, og vi sparret både om aktuelle intervjukandidater og en del om ultraløping generelt.

Rank Xerox - Best i det lange løp
Tittelen som Finansavisen brukte vekker assosiasjoner til da jeg startet i Xerox (det het Rank Xerox den gangen) for drøyt 25 år siden. Jeg var ganske fersk som løper, men holdt tross alt 1.16-1.17 nivå på halvmaraton. Jeg hadde tidligere vært selger i kopibransjen noen år. Xerox var sponsor for det norske maratonlandslaget - og firmaets slogan i flere år var "Best i det lange løp". Når jeg så fikk mulighet til å søke salgsjobb i Xerox søkte jeg meg både til en bransje jeg kjente og et aktivt løpsmiljø som var i Xerox på den tiden.

Artikkelen i Finansavisen i dag er fin reklame for ultraløping - og profilering er jo viktig for en liten idrett som vår. Du kan lese hele saken her:
"Faksimile Finansavisen 19.11.09" 1,6MB
kun side 1 0,3MB
kun side 2 0,3MB

Ingen kommentarer: