lørdag 6. september 2008

Enda en ultraløper fra Fenstad

Nåja, riktignok har han bare et Adak 100 km bak seg i ungdommelig overmot for noen år siden, men om tre måneder løper han Bislett 24-timers - og tanken om flere ultraløp er nærliggende.

Som grafikken viser har Mads først og fremst fått testet seg på triatlon, blant annet på Ironman-distansen i Zürich tidligere i år. Der viser splittidene at han nok er best på løping av de tre distansene.

I dag var jeg på en hyggelig løpetur med Mads i Fenstadterrenget - totalt 1.45 - og ble kjent med en hyggelig svensk lege som har gjort Fenstadboer av seg, og som bor bare noen hundre meter unna meg i luftlinje. For to uker siden ante jeg ikke hvem Mads var.

På en løpetur i skogen 24.august kom en betydelig yngre løper opp bak meg og lurte på om ikke jeg var Olav Engen. Joda, jeg var da det. Mads hadde lest om turene mine og ting jeg har lagt ut på kondis.no - og fortalte at han hadde tenkt å melde seg på til Bislett 24 timers. Noen ultratreningstips kunne han gjerne tenke seg - og den første trenings- og skravleturen sammen hadde vi altså i dag.

Det er ikke ofte jeg møter på andre løpere på stiene der jeg trener, og oddsen for å møte på en lokal ultraløper ville jeg betraktet som umulig - men det var det altså ikke. To ultraløpere i lille Fenstad er omtrent som 1000 i Oslo... Selv om jeg er en gammel og treg løper i forhold til Mads håper jeg likevel at vi kan få noen rolige lange turer sammen fra tid til annen.

Ingen kommentarer: