lørdag 30. august 2008

4 mils treningstur fra Sørkedalen

Ultraløper og treningskamerat Geir Frykholm inviterte til fredagslangtur - og jeg fikk lov å velge sted og rute.

Valget falt på Sørkedalen som utgangspunkt, siden vi begge jobber på Lysaker. Ruten jeg valgte fulgte første halvdel skogsveier som var nye for oss begge, mens andre del delvis fulgte ruta til "Kristins Runde" og delvis veien mellom Kringla og Sørkedalen.

Været var som bestilt, litt over 20 varmegrader, sol og vindstille. Vi startet på parkeringsplassen rett nord for Sørkedalen kirke og fulgte veien langs Heggelielva hele veien til Store Heggelivann. Det var rart å kjøre 10 minutter fra Lysaker og plutselig være midt på landet - i Sørkedalen.

Åpningsmila bør på 400 høydemeter hvor vi gikk i de bratteste bakkene og ellers koste oss med den fine naturen. Det eneste vi så av liv var en syklist på vei til/fra Heggelia. Til krysset ved Storflåtan gård brukte vi 2.15, og da regnet jeg med at turen ville bli på ganske nøyaktig 4 timer. Det gikk derimot ganske raskt tilbake langs Svarten og Langlivatnet, og vi var ved parkeringsplassen etter 3.50, inkl. diverse småstopp og ikke minst inklusive en skikkelig kollbøtte av Geir der han kunne skadet seg skikkelig. Han slapp unna med noen skrubbsår... Snittpulsen min på turen var 138... (75%).
Jeg løp konkurranse både tirsdag og dagen før og Geir hadde løpt i alt 85 km tidligere i uka. Slik sett gikk turen overraskende bra for begge - og kondisjonsmessig står vi veldig bra til hverandre. Selvsagt la vi planer for et og annet senere ultrastunt også, men det røper jeg ikke nå.

Ingen kommentarer: