torsdag 28. august 2008

RBIR-karusellen var første av ni

Etter en vår og sommer med 6 ultraløpskonkurranser og mange ultratreningsturer var det tid for litt avveksling.

Det betyr en 6-ukersperiode med til sammen ni konkurranser, de 8 første på 5-23 km og deretter Oslo Maraton som finale. Etter Oslo Maraton blir det ultratrening og ultrakonkurranser igjen.

Tirsdagens 4.3 km lange terrengløp i RBIR-karusellen var det første av disse ni løpene. Jeg visste at fartsgrunnlaget er dårlig, og slik sett er jeg fornøyd med tiden og plasseringen (8 av 38 i M55-59) i den tekniske og også gjennomvåte løypa på Sørumsand. Ragnar Solberg som jeg like å sammenligne med var 46 sekunder foran... det bør jeg kunne utligne den neste måneden.

Ellers er det alltid hyggelig å løpe RBIR-karusellen, hvor jeg jo kjenner flertallet av de flere hundre deltagerne. Takk til "Kondis"president Marit Bjerknes som overtok fotoapparatet mitt og bidro til at jeg fikk mange bilder til reportasjen min på kondis.no:
http://www.kondis.no/default/index.php?aid=75850&k=sjef%2Fforsiden&mid=

Hjalmar Ripe har tatt bildet av Ragnar Solberg og meg fra oppvarminga før løpet. Han har lagt ut 134 bilder fra løpet på sin egen bildeblogg: http://picasaweb.google.com/hjalmar.ripe/RBIRKarusellen

Ingen kommentarer: