søndag 24. november 2013

Støøøøl, herlig!

Jeg elsker å bli støl!

Det betyr at jeg har utfordret skrotten - skrotten som prøver å skremme meg fra å gjøre det samme en gang til, men jeg vender det døve øret til.

Det fine med stølhet er at den forteller deg at du alt for lenge har sluntret unna med noe.... og at du endelig har foretatt deg noe for å rette på det.

I går var jeg støl, i dag er jeg enda stølere. Da jeg fredag kveld tok opp igjen styrketreningsprogrammet mitt (fitnessball core mage/rygg + div.styrke) var det over 10 måneder siden forrige styrketrening. Ikke så rart jeg ble støl både her og der i går. I dag var det ny runde med styrketrening, og jeg aner allerede nå at det blir en støl dag i morgen også.... herlig!

Jeg har savnet treningsrommet etter at jeg flyttet hit til Vormsund Brygge, men så fungerte det likevel fint å trene de samme styrkeøvelsene i gangen her hjemme.... litt rigging, men det går greit. Bare tull at det har drøyd så lenge, men fokuset har vært mest rettet mot å komme skikkelig i gang med løpinga igjen.

Allerede om en uke har nok stølheten tapt for viljen min til å komme i gang med nødvendig styrketrening igjen. Jeg vet at jo eldre vi blir, jo viktigere er styrketreningen - og likevel er det nettopp da vi gamlinger slurver mest. Det virker så mye riktigere å løpe 10 kilometer enn å bruke like mye tid på styrketrening. Jeg er jo løper!  Likevel vet vi innerst inne at riktig styrketrening vil bidra til å gjøre oss til bedre løpere, men det er like vanskelig å ta inn over seg som årsaken til at vi drar på noen kilo for mye (sjokolade og kaker er jo sågodt!!).

Jeg savner treningsrommet.... men i stedet har jeg fått super utsikt over Vorma, dette bildet er tatt fra terrassen fredag kveld.

Ingen kommentarer: