torsdag 21. juni 2012

Ikke bare bare...

LILO OG "BESTEFAR" PÅ TUR I FENSTADMARKA I DAG

Jeg var kanskje litt for høyt oppe etter tre langturer på fem dager.... men moro var det lell. Det er ikke bare bare å komme tilbake til normalt treningsmodus igjen. Har nok minnet mer om en 95-åring som har gått fra stokken sin, enn en sprek 1950-årgang ultraløper de to siste dagene.

Uansett var ikke ståa verre enn  at jeg i kveld jogget 40 minutter med Lilo i Fenstadmarka i fint sommervær.. Den planlagte 2,5 timersturen fra Mylla må vente til neste uke. På mitt løpe-annenhver-dag-program ser jeg nå fram til en fin tur i fjellet ved Eltdalen i Trysil - der vi feirer St.Hans med gode venner i helgen. Om det blir 40 minutter eller 3 timer lørdag formiddag gjenstår å se....

Sykling nedprioritert, men...

I går syklet jeg en time, men så lenge jeg er i stang til å jogge eller løpe annenhver dag blir syklinga nedprioritert, og treningsmengden også betydelig redusert. Det kan vel hende jeg gjør alvor av et skikkelig "sykkelstunt" i sommer - men noe konkret er ikke planlagt. Jeg tar gjerne i mot tips til en fin ultrasykkeltur av maks 3 dagers varighet, punkt-punkt, runde eller kryss-og-tvers.

3 kommentarer:

Jannicke sa...

Stå på Olav :-)

Godt å se at det går fremover.

Gammel'n sa...

Takk :-)
Hva med deg... oppfattet først på finlesinga av turen du hadde med Jin at du sliter veldig med leggen.

Jannicke sa...

Ankelen, Olav.
Etter "turen" ned i hullet 29 mai fikk jeg hevelse en drøy uke etter. En konsultasjon hos manuell terapeut avdekket at en fettpute som ligger som en støtpute mellom to bein har forskjøvet seg med det resultat at beinene gnisser mot hverandre. Det blir 2-4 uker løpeavbrudd, men jeg kommer til å bruke sykkelen flittig. Kjedelig, men det var et hendelig uhell. Jeg håper å kunne gjenoppta løpingen til ferien i juli.