tirsdag 19. juni 2012

Første løpetur med Bjørn på 2 år

BJØRN PÅ BERGERMOEN

For 7 år siden, mens jeg ennå bodde på Råholt var jeg på min første løpetur med Bjørn, og det var også min introduksjon til Ultraløping. Vi løp begge for Løpsklubben 1814, men jeg visste ikke hvem han var - og via mail avtalte vi en "ultralangtur" sammen. Jeg la opp en 50 kilometers runde som nok var litt mer kupert enn Bjørn foretrakk - men uansett var det min første løpetur på 50km+.
De neste fem årene ble det utallige løpeturer og konkurranser på 50 kilometer eller lengre, og enda mange flere treningsturer med Bjørn, helt til jeg ble skadeplaget. Det er ikke mange verdensproblemer vi ikke kunne løst på de turene, men vi var ikke helt på samme politiske ståsted - og slik sett ble det ofte heftige diskusjoner som gjorde at vi glemte både tid og sted.

GAMMEL'N PÅ BERGERMOEN

I over to år har jeg savnet muligheten til de fine treningsturene med Bjørn og andre, men først nå har jeg tilstrekkelig joggefart til at det overhodet er et tema..... I ettermiddag endte en mailkorrespondanse med Bjørn opp i en bråbestemt avtale om felles løpetur i terrenget fra Tærudåsen - og slik ble det. Vår første løpetur sammen på over 2 år, forrige tur var 3.april 2010. Det ble en fin tur, uten heftige politiske diskusjoner, bare masse løst og fast som måtte prates gjennom. Det var også et hyggelig gjensyn med Tærudåsen og Bergermoen - en tur på 12 kilometer og litt under 1:20 på stier og grusveger. Ved den nye gapahuken til Lions møtte vi forresten to tidligere løpsvenner fra Løpsklubben 1814, Odd Vidar og faren Erik.

Etter langturer både fredag og søndag var det kanskje litt dristig med en såpass lang tur i dag, men det gikk rimelig greit, kjente bare litt irritasjon i bekkenområdet. Forhåpentligvis blir jeg klar for en flott 2,5 times tur i Myllaterrenget om to dager.

BJØRN, ODD VIDAR OG MEG VED LION'S GAPAHUK I TÆRUDÅSEN.
DET VAR EN FLOTT KVELD OG INGEN GRUNN TIL Å IKLE SEG JAKKE SLIK JEG GJORDE, MEN DET ER SLIK JEG GJERNE GJØR PÅ TRENING SOM VARME- OG SVETTETILVENNING.

Ingen kommentarer: