søndag 28. august 2011

6-timers suksess - da er jeg en glad mann!

Jeg behøver ikke mene noe om det selv, fordi oppsummering av tilbakemeldinger fra deltagerne og andre er entydig: Årets Romerike 6-timers, som også var NM Ultraløp - var en suksess!

Her er Marit og jeg klar for premieutdelinga... det var 133 startende i Romerike 6-timers, som er det største deltagertallet i et norsk ultraløp noensinne (tidligere rekord va Bislett 12/24-timers i 2008 med 114 startende).

MANGE HATTER
Da er jeg en glad mann! Det koster faktisk en hel del energi og masse tid å forberede et slikt løp, der løpsdagen bare er en dessert for oss som arrangerer. Med kondis.no-hatt og Ultraløpsutvalgshatt i tillegg til løpslederrollen er det også mye arbeid i ettertid, men altså: Det ble en suksess og da er jeg strålende fornøyd. Det er verdt hvert sekund jeg har brukt på dette.

Det er ingen vits å stikke under stolen at jeg bruker mest tid av alle i klubben på arrangementet, men likevel hadde dette vært helt umulig uten de andre i klubben som hjalp til - og spesielt Oddvar (markedsansvarlig) og Marit (ekstra løpsleder) har lagt ned mye tid på løpet. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem på kvelden etter løpet var da også å sende en takk til alle som hjalp til.

Her er jeg sammen med favoritten som innfridde - før start. Robert vant også Kristins Runde tidligere i sommer. "Maratonløperen" Anne Jorunn Hodne vant kvinneklassen.

Som løpsleder måtte jeg ta meg tid til et par runder i løypa, for å smake på stemningen, snakke med løypevaktene, og ellers prøve å se løpet litt fra utsiden. Det hadde regnet mange dager før løpet, mens vi løpsdagen hadde strålende vær - det var en gave jeg var glad for.

NI DAGER UTEN TRENING
Det har vært to hektiske uker: Først forberedelser til jobb-KickOff som jeg måtte ha klart onsdag kveld. Torsdag-Lørdag gikk 100% med til forberedelser og gjennomføring av 6-timersløpet. Sent på natt etter løpet var det viktigste lagt ut på kondis.no og jeg fikk 4 timer søvn før avreise til KickOff på Color Magic. Hjemme igjen ble det to dager hvor all tid gikk til et jobbprosjekt, og de siste dagene har absolutt all fritid gått med til redigering av bilder og utlegging på kondis.no, løpets hjemmeside og annet etterarbeid med løpet.

Xerox Kick Off på Color Magic sammenfalt mer eller mindre med 6-timersarrangementet... det ga meg noen hektiske, spennende og morsomme dager. Sove kan jeg gjøre senere, når jeg blir gammel!

Det ble ni dager (!!) helt uten trening, og det beskriver også enkelt at jeg (selv om mange kanskje ikke tror det) kan kutte ut treninga når jeg må prioritere tiden steinhardt. TV og aviser (og kona) fikk også minimal oppmerksomhet disse dagene - så det lot seg gjøre å komme i mål uten at totalbelastningen økte blodtrykket. Positive tilbakemeldinger er forøvrig den beste medisinen mot for-mye-jobbing-syndromet.


Tone har vært L'løper i tre år, og i fjor fikk hun med seg Maja (datter) og tre venninner på løpet. I år supplerte også mamma (eksen min altså) Toril SpøkLc-løperne. Tre generasjoner "Engen-jenter" altså. Artig med L'ene som viser at 6-timers er en ganske så ufarlig greie uten krav til spesifikk distanse.


Maja prøver å skremme fotografen, onkel Ole. Det var nytteløst, men ellers klarte Maja oppgaven sin også i år.

LØPET ER BRA DOKUMENTERT PÅ WEB
6-dagersløpet er etter hvert bra dokumentert på kondis og løpets hjemmeside:
Kondis: Hodne og Hansen vant NM Ultraløp
Kondis: Bildereportasje Romerike 6-timers
Hjemmesiden til Romerike 6-timers

Ole var fotograf (noe supplert av Bjørn H) og ansvarlig for de fleste bildene som er lagt ut på Picasa (klikk på bildet nedenfor):

Romerike 6-timers / NM Ultraløp 2011
I artikkelen på kondis.no er det også link til flere videoer fra løpet.

2 kommentarer:

K2 sa...

Grattis till ett bra arrangemang och vilka fina resultat som presterades! Vi får nog försöka planera in en tripp om ni fortsätter att köra loppet framöver.

Gammel'n sa...

Takk for det...
ja, det var veldig mange sterke resultater selv om de absolutte toppresultatene manglet. De antatt sterkeste løperne var opptatt med forberedelser til VM100 km førstkommende helg.

Joda, til neste år blir det Romerike 6-timers for 8.gang. Da flyttet vi til vår nye permanente arena i tilknytning til nye Jessheim Stadion (like ved Gardermoen). Datoen er 31.august og påmelding åpner i desember eller januar.

http://www.kondis.no/romerike-6-timers-21-august.4764212-127676.html