lørdag 13. august 2011

Rundepers i stedet for CykelVasan

Bildet: Når man bor i Fenstad er det komplett umulig ikke å følge med på hvordan landskapet endrer seg fra tidlig vår med pløying og såing, via grønne jorder til sensommerens gullfargede landskap. Om bare fire måneder er det skispor som krysser de samme jordene på kryss og tvers, men ennå en stund er det sykkelen som gjelder (bare ikke i åker'n).


Ikke CykelVasan på meg likevel
Jeg skulle syklet CykelVasan i dag, men en sum av årsaker gjorde at jeg ble hjemme. Årsaker som oppsummert gjorde at jeg ikke hadde tid. Jeg skulle vært med Gunnar og Geir på jobben, med avreise fredag og hjem søndag -  med bobilen til Gunnar.

Siden jeg var akkreditert for kondis.no, hentet jeg likevel ut resultater og bilder på pressesidene til CykelVasan, og la ut denne saken på kondis.no: Manengen tapte spurten.

Det har blitt korte sykkelturer hele uka, så overskuddet var bra på kveldens sykkeltur. I første av tre runder i "Ålandsrunden" gikk det så lett at jeg ville prøve å perse på andre runde... Det var utrolig nok helt vindstille - og selv om jeg hadde litt lavt lufttrykk i dekka ville jeg gjøre et forsøk.

Ny pers
Så lenge jeg sykler alene synes jeg det går fort og bra, men sannheten er vel at jeg ennå har dårlig tråkk i beina. Uansett klarte jeg å holde farten høyere enn 30 kmt hele tiden  - og jeg visste at jeg trengte opp mot 32 i snittfart. Bygda's gull (kornåkrene) flagret forbi en god del raskere enn på vanlige treningsturer - og med tre kilometer igjen var jeg ganske sikker på å klare det. Jeg mente å huske at persen var høyt 22-tall, og presset ikke helt maks på slutten og kom inn på 22.16 (31.8 kmt). Det var jaggu bare såvidt. Når jeg kom hjem så jeg at jeg 15.juni satte pers med 22.19 ! Den knuste jeg altså nå med tre sekunder.

Tidenes største felt i Norsk ultraløp
Så langt denne uka har det blitt bare 150 kilometer på sykkelen, men i morgen skal jeg til Fetsund og sjekke arenaen til NM Ultraløp / Romerike 6-timers. Da tar jeg sykkelen og får en fin 100-kilometers tur. Forberedelsene til løpet neste helg er i bra rute, og det er nå ganske sikkert at dette blir tidenes største norske ultraløp. Det er 122 påmeldte i øyeblikket - og rekorden er 115 startende på Bislett 12/24-timers i 2008.

Ingen kommentarer: