onsdag 3. november 2010

Abdomen og aduktor

Bildet: Thomas Torgalsen, lege for herrelandslaget i håndball.

Smerter i nedre del av abdomen høyre side.... også problem i aduktorfestet....

Ja, dette er litt av teksten til NIMI-legen Thomas Torgalsen's henvisning til både røntgen og fysioterapeut. Denne teksten forstår jeg ikke så mye av, men Daljord hadde altså rett i at smertene sitter i et ben i overkant av bekkenet. Han bøyde og tøyde nok på meg til også å finne en smertetilstand i samme område ned mot lysken.

Dermed ble det ingen kortisonsprøyte på meg i dag, men en ganske sikker avklaring på hva smertene kommer av. Jeg skal til røntgen for sikkerhets skyld, men starter også opptrening med fysioterapeut (Lars Hefte) allerede onsdag neste uke. Plagene skal altså trenes bort....

Første time hos fysio er 10.11.10.11 (10.11.2010 kl 11)

Dette behøver ikke få noen innvirkning på opptreninga etter hæloperasjonen, men det er mulig jeg må vente litt lenger enn planlagt med de lange turene. Uansette er det sykling som gjelder ennå en stund, så nå forsvinner jeg ned i treningsrommet til en time på sykkelen og Real Madrid på TV'n.


Holmenkollen Skimaraton
Ellers er jeg nå påmeldt til Holmenkollen Skimaraton 5.februar 2011. Dette blir et helt nytt renn i en flott og spennede trasé. Starten blir i Sørkedalen hvor løypa stort sett følger skogsbilveier nordvestover mot Heggelivann, rundt Oppkuven til Storflåtan, sørøstover mot Langlia og Fyllingen og så inn på gamleløypa nord for Kobberhaugen. Målgang blir i det nye skianlegget i Holmenkollen. Det eneste jeg er bekymret for er bredden på sporet i siste svingen... har tenkt å ta en "Petter" der hvis jeg kommer inn likt med en av mine to jobbkolleger (Gordon og Geir) som også er påmeldt.

Påmeldinga åpnet mandag, med en begrensning på 3.000 deltagere i langløypa som nå blir 53 kilometer lang. Før jeg rakk å reagere sent samme kveld var det 1.910 påmeldte, nå er det 2.513 og snart fulltegnet. Rennet kommer to uker etter Fuerteventuraferien... men dette blir uansett bare en opplevelsestur for meg.



LØYPA

3 kommentarer:

Jannicke sa...

Godt du fikk avklaring på hva magesmertene skyldes, Olav. Håper det retter seg for deg snart.
Jannicke

Anne-Brit sa...

Du er jo heldig som har kommet til slike dyktige folk. Godt å få en diagnose, det er vel lettere å få riktig behandlign da

Gammel'n sa...

Ja, utfordringen kan være å få rett diagnose. Almennlegene finner ikke ut av slike ting... men jeg startet jo der for å eliminere mer kjente ting som brokk m.v.

Det har blitt mye lege- og skadeprat på bloggen den siste tiden. Får vel begrense det til en setning i slutten av innleggene en stunf framover nå...