torsdag 23. april 2009

Nå er det morsomt å trene igjen

Den norske vinteren er vanligvis lang, og i år var den lenger enn lang. Første løpetur i terrenget på hjemmebane i Fenstad var tirsdag denne uka, i går var den andre, i dag var den tredje.

Overgangen fra vinter og snø til vår og barmark gikk så brått at innen jeg kom meg opp i skauen bort'i her var det tilnærmet snøfritt, i alle fall i det fine åpne furuterrenget rundt Ellingssjøen (se bildet).

Etter en litt haltende vinter trenings- og konkurransemessig hadde jeg et håp om at sist helgs 6-dagersløp på Eggemoen skulle bli vendepunktet; at jeg skulle få tilbake litt mer treningsglød. Slik ble det også, med lyse kvelder og flotte snøfrie stier har denne uka's trening så langt vært bare herlig.

Restitusjonen etter Eggemoen har også gått greit, med en times sykkeltur dagen etter 6-timersløpet, møllejogg mandag og altså 3 turer på flotte stier de siste dagene (45 min, 80 min, 80 min). I kveld kostet jeg til og med på meg litt terskelfart de siste 20 minuttene... det var bare så herlig å løpe på sti igjen.

Nå følger to dager med asfaltløping i Drammen i forbindelse med Kondis' landsmøte, men allerede søndag er jeg nok tilbake i skauen.

En liten advarsel til slutt: Når du har barnebarn i fiklealderen og du legger fra deg iPhone'n innefor fiklebarnas rekkevidde kan konsekvensen f.eks. bli et nytt "vakkert" bilde som bakgrunn på Appledingsen. I 15-årslaget til Maja denne uka var det altså lillebror Martin som boltret seg som han ville.

Foto og tilsnikelse: Martin 12,5 år

Ingen kommentarer: