mandag 13. april 2009

4-mils påskeløpetur inkludert Oslo-seighseeing

I går - på første påskedag - fikk jeg en svært hyggelig løpetur med Frode og Geir fra Manglerud (der Frode bor), og i varmt fint vårvær.

Geir og Frode klar til løpetur fra Manglerud

Geir har også skrevet om turen på sin blogg (om 3 eldre, men langt fra rustne herrer på søndagstur): http://www.ultrafrykholm.com/2009/04/3-eldre-men-langt-fra-rustne-herrer-pa.html

Jeg var litt skeptisk til å løpe så langt bare 6 dager før Eggemoen 6-timers, men samtidig trengte jeg en gjennomkjøring for å se om smertene i hofteleddsbøyerne aksepterte en skikkelig langtur (kjente smertene nå også etter 1,5 time, men det er til å leve med).

Værmeldingen stemte ikke helt bra, og det ble mye varmere enn jeg hadde ventet, uten at jeg forandret påkledningen av den grunn. Det ble dermed en svært varm fornøyelse - men også en veldig fint tur med gode kamerater og i et tidvis mye mer urbant trasevalg enn jeg er vant med.

Kaffepause ved Hvervenbukta...

Etter å ha fulgt gangveier og fortau fra Manglerud via Holmlia til Kolbotn, bar det ned mot fjorden og ned til Hvervenbukta (hvor det ble en kort kaffepause) - deretter turveien sør for badeplassen før vi fulgte Mosseveien med dens støyende trafikk helt til Oslo sentrum. Der inne menget vi oss med hunderevis av turgåere på Operaens tak - et imponerende byggverk som vi ikke hadde "tråkka på" tidligere. Veivalget videre gikk tvers gjennom Oslo S og ut ved Hotel Plaza på den andre siden - og ikke minst en kjempeflott tur på turveien oppover langs Akerselva - før vi brøt av og tok korteste vei tilbake til Manglerud (kart på Geirs blogg).

Bildene nedenfor er fra taket på den nye Operaen i Bjørvika, og fra turen langs Akerselva:









Ingen kommentarer: