onsdag 19. november 2008

Mer trening enn noengang....

Treningsregistreringene mine viser at jeg i år har trent mer enn noensinne i antall timer og kilometer. Om jeg har blitt så mye bedre av det er vel heller tvilsomt, men det har vært nødvendig for å tåle ultra-distansene . Det har blitt åtte ultrakonkurranser bare i år.

Dersom helsa holder seg og jeg unngår skader tror jeg nok at årlig volum også de neste årene vil overstige 5000 km hvorav kanskje 1000 km i ultrakonkurranser.

Allerede nå har jeg passert de tidligere "rekordtallene" fra i fjor, men det skyldes blant annet at jeg ikke har vært syk/forkjølet eller hatt skadeavbrekk i det hele tatt.

Pr. i går hadde jeg notert 4.927 km hittil i år, mens de lengste distansene tidligere (hele året) har vært 4.663 km i 1996 og 4.631 km i 2007. Det betyr at jeg i år har økt med ca 15% over fjoråret.

4.097 (83%) km er løping, 329 km (halvering av faktiske 658 km) er sykkel og 551 er ski. I yngre dager med mer fartstrening trente jeg mer alternativt (ski/sykkel), slik at løp i % av totalen vanligvis lå på 70%.

Ingen kommentarer: