lørdag 1. mai 2010

3.plass til familielaget i o-stafett



Lag 10 "Engen Fenstad" kom på 3.plass i en lokal orienteringsstafett i Odal'n i dag. 26 lag der nivå, kjønn og alder bestemte startrekkefølgen og beste laget i mål var vinner. Jeg startet på lag med svigerinne, niese og broder. For to år siden ble vi nummer 6 i samme stafetten (den gang på Lunderseter) med samme laget.

Det var vel bare jeg som bommet av oss (de andre tre holder o-teknisk mye høyere nivå), men ikke mer enn at det var mer enn godkjent i mitt første o-løp siden Familemesterskapet 15.august i fjor. Valgte å løpe i Icebugs i stedet for o-sko, siden de er romsligere og bedre for den vonde hælen. Har ikke o-rytmen inne og var forsiktig... men kom absolutt anstendig fra det på en etappe der det var mange urutinerte løpere.


Ida på vei ut av skogen inn mot siste post.


Linda underveis på sin 3.etappe.

Vi startet som 10.lag +27.48 min etter første lag.
Etter 1.etp 3.2 km Olav (60 år) 6.plass +9.50
Etter 2.etp 3.2 km Ida (48 år) 5.plass +8.20
Etter 3.etp 1.8 km Linda (18 år) 4.plass +11.35
Etter 4.etp 3.9 km Knut (51 år) 3.plass +8.30


Dette er ingen diskoskaster i ringen, men broder'n på vei ut fra siste post som var et kumlokk.


Knut på vei mot 3.plass

2.økt kortintervall på mølle
Det var gøy å løpe o-løp igjen. Det sa jeg visst etter de to løpene i fjor og de tre løpene i 2008 også. Var ikke mer sliten enn at jeg løp kortintervall på mølla senere på kvelden; 10x1 min i 4.00/km.

Og selv om det var kaldt i dag er våren kommet:

Ingen kommentarer: