lørdag 15. mai 2010

Firedobbelt glede - hvilken luksus!

Fra venstre ser vi Roy Arne Syversrud, Hilde Johansen, Jørn Christian Syversrud, Synne Granå Vesterhus, Gunnar Skandsen, Per-Einar Roth, Adelheid Huuse og Gunnar Fæhn.

Jeg er glad i Fenstadmarka.
Jeg er glad i løpe langt.
Jeg er glad i å løpe sammen med andre.
Jeg er glad i å treffe nye mennesker.

I dag fikk jeg kombinere alle disse gledene, hvilken luksus! På Facebook og kondis.no (kondisjonsforum) hadde jeg invitert til langtur i Fenstadmarka. Tre og en halv times stiløping i ganske kupert terreng, samme turen som Per-Einar og jeg testet 2.mai: Testet 15-mai turen sammen med Per-Einar

Kart og GPS måling fra linken ovenfor er altså relevant også for dagens tur.

Responsen var god, og i duskregn ved Skianlegget i Fenstad møtte det fram åtte gjester til turen min klokka 10 i formiddag. Fire kjente jeg fra før, og fire var nye bekjentskaper (Roy Arne, Hilde, Jørn Christian og Gunnar S).

Det er selvsagt noe nivåforskjell på løperne når vi er ni løpere på langtur, men ikke verre enn at dette fungerte veldig bra, og de beste "fikk lov" å stikke fra etter drøye to timers løping. Totalt var vi ute mellom 3.35 og 3.45. Tre av oss har løpt mange ultraløp, to skal debutere i år (Gunnar S og Roy Arne)... og ikke blir jeg overrasket om også de fire siste prøver seg før eller senere. Jeg får invitere til flere treningsturer senere og messe videre på hvor morsomt det er å løpe lenger enn langt.

Grindervangen, etter ca halvannen times løping.

Alle som blir med meg over Vardåsen (410moh) må prøve seg på Ruggesteinen...

Det var altså en fin rolig tur på mest smale stier, uten sol og god utsikt, men egentlig veldig fint løpsvær med 11 grader og duskregn. Det skravles og juges, og litt fotostopp har vi også tid til. Helt spesielt hyggelig er det at også tre av løperne er spreke damer, som tar en utfordring ikke så alt for mange jenter ville tatt. Dete er jo en kjent sak at jentene gjennomgående er mer kondisjonssterke enn de tror, og for gutta ofte motsatt.

Nok en flott tur med løpevenner... det syntes visst de andre også, tolket ut fra meldinger på mail og facebook i dag.

Se også Adelheids blogg: Sosial langtur på kronglete stier i Fenstadmarka

Ingen kommentarer: