torsdag 8. april 2010

Ferdigpakket til TEC 100 miles


Jaja, så er jeg ferdigpakket til Täby Extreme Challenge, det er godt og vel midnatt og avreise om 9 timer. Årets 98.treningsøkt ble som de tre foregående dagene; en halvtime på trimsykkelen i kjellern.

Når jeg står på startstreken i TEC100 lørdag formiddag er det på årets 100.dag, og det blir min 100. treningsdag på rad. Hadde kvaliteten på disse treningene stått i stil med antallet ville alt vært såre vel... men jeg føler nok at formen bare holder til jogging for tiden.

Om jeg likevel kommer til mål på mine 100 miles vil jeg være lykkelig, tiden er helt uinteressant denne gangen. Fjorårets avhopp etter 141 km irriterer meg ennå. Vi blir seks norske, fem av disse løper 100 miles. Den korrigerte startlista viser 94 deltagere hvorav imponerende 53 på 100 miles. I fjor startet 14 løpere på 100 miles (6 fullførte).

Ole blir med i bilen bortover, vi har med det store Kondis-teltet og diverse annet utstyr, og etablerer et eget norsk serviceområde ved runding. Med 16 runder (10.06 km) blir det mange besøk i teltet hos Ole... Jeg gleder meg til turen og det fine ultraløpsmiljøet, men gruer meg litt for eventuelt å måtte rapportere om et nytt avbrutt løp. Med hælplagene mine er det vel idioti bare å prøve, hehe.

3 kommentarer:

Adelheid sa...

Tenk postivt! Du klarer det! Jeg heier i hvertfall på deg.
Selv har jeg blitt skikkelig forkjølet, men gir ikke opp håpet om at alt skal bli så meget bedre i solen i Fredrikstad på søndag. Det blir jo knapt en fis i havet det jeg skal løpe sammenliknet med deg. :)

Lykke til til deg og resten av gjengen.

Gemini sa...

Olav! Vi ønske deg lykke til, med eller uten helproblemet!

Gammel'n sa...

Gratulerer med løpet i Fredrikstad Adelheid. Jeg har kommentert det på bloggen din.
Min egen innsats - eller mangel på sådan - i TEC, skal jeg oppsummere på bloggen senere i dag. Det var vel ingen realistisk grunn til å tro at jeg skulle komme gjennom 100 miles... og det gjorde jeg da heller ikke. Men jeg fikk da et fullført ultraløp, siden vi fikk godkjent andre distanser vi passerte underveis.
70 kilometer var uansett min lengste løpetur siden jeg fikk hælskaden tidlig i august i fjor (på en 102 kiloemeters tur).